برنامه‌ریزی برای تاسیس سه دانشکده در دانشگاه فرهنگیان ایلام

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان ایلام از برنامه‌ریزی برای تاسیس سه دانشکده در این دانشگاه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۷۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۴ 27 July 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ رمضان پیری بیان داشت : دانشگاه فرهنگیان استان ایلام در سه سال اخیر در دولت سیزدهم با تحولات کمی و کیفی همراه بوده که از نظر کمی تعداد دانشجویان این دانشگاه از مهر۱۴۰۰ تا مهر ۱۴۰۳ دو برابر شده و از ۵۲۸ دانشجومعلم به ۱۰۷۴ دانشجومعلم افزایش یافته و تعداد اعضای هیئت علمی نیز از ۷ نفر در سال ۱۴۰۰ به۲۶ نفر در سال ۱۴۰۳ افزایش یافته که حدود ۴ برابر است و همچنین تعداد ۱۳ نفر کارمند(اعضای غیر هیئت علمی) نیز در دانشگاه فرهنگیان استان جذب شده که بخش قابل توجهی از نیاز به منابع انسانی دانشگاه را تامین می کند.

وی افزود : تعداد و تنوع رشته های تحصیلی دانشگاه فرهنگیان استان نیز افزایش قابل توجهی داشته است به گونه ای که در پردیس دختران تعداد رشته ها از یک رشته تحصیلی به ۶ رشته تحصیلی و در پردیس پسران از ۳ رشته به ۸ رشته افزایش یافته است.

پیری ادامه داد :  تحصیل در دانشگاه فرهنگیان به علت مزایایی که دارد از جاذبه لازم برخوردار است و افراد مستعد، باهوش و توانمندی در آن تحصیل می کنند. علاوه بر دانشجو معلمان که دوران تحصیلات را در دانشگاه سپری می‌کنند، مهارت آموزان ماده ۲۸ نیز که شامل استخدامی‌ها از طریق آزمون استخدامی است در این دانشگاه مهارت‌های لازم را در قالب پودمان های مختلف می‌آموزند و با طی کردن آزمون جامع، گواهی صلاحیت معلمی را دریافت می کنند. بعلاوه آموزش‌های ضمن خدمت و دوره های مستمر توانمندسازی فرهنگیان نیز از طریق این دانشگاه انجام می‌شود.

وی یاد آور شد : بر این اساس معلمان جامعه باید حداقل در ۶ ساحت، شایستگی های لازم را کسب نمایند تا بتوانند دانش‌آموزان شایسته‌ای را برای آینده کشور تربیت دهند.

پیری تاکید کرد : دولت‌ها باید قوی‌تر عمل کنند تا معلم تراز نظام اسلامی تربیت شود. امروز بسیاری از افراد دارای رتبه‌های برتر کنکور این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب می‌کنند که این مهم رسالت دولت‌ها را در قبال این دانشگاه بیشتر کرده است.

وی خاطرنشان کرد : اگر می‌خواهیم جامعه درست شود باید به معلمان و کسانی که در مسیر معلم شدن قرار گرفته‌اند توجه ویژه داشته باشیم و راه آن توجه به این دانشگاه و توجه به موضوع تربیت معلم است./ع

 

بیشتر بخوانید :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار