مدیرکل بهزیستی استان ایلام؛

هیچ مددجویی پشت نوبت دریافت مستمری نیست/ ساخت یک هزار و ۸۹ واحد مسکونی برای مددجویان

مدیرکل بهزیستی استان ایلام گفت : این اداره کل در سه سال گذشته در ساخت یک هزار و ۸۹ واحد مسکونی مددجویان مشارکت داشته است.
کد خبر: ۱۱۷۷۶۱۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵ 27 July 2024

 به گزارش تابناک ایلام؛ نورعلیوند بیان داشت : یکی از سیاست‌های دستگاه‌ها و نهادهای حمایتی، استقلال مالی و خودکفایی مددجویان است، ولی برقراری مستمری نیز یکی از دغدغه‌های مهم جامعه هدف بویژه افراد دارای معلولیت بوده که با مشکلات مالی و درمانی مواجه هستند.

وی افزود : برقراری مستمری تمامی مددجویان پشت نوبت، برقراری حق پرستاری و حق نگهداری در منزل معلولان و بیماران ضایعه نخاعی، برگزاری نخستین آزمون استخدامی ویژه معلولان

نورعلیوند ادامه داد : همزمان با هفته گرامیداشت بهزیستی در این استان نیز ۲۷۷طرح به منظور خدمات‌دهی به جامعه هدف سازمان بهزیستی و عموم مردم ایلام به صورت ویدئو کنفرانس با حضور معاون وزیر و رئیس این سازمان افتتاح شد.

وی مطرح کرد: این طرح‌ها شامل ۲۰۰ پروژه مربوط به اشتغال مددجویان، ۷۳واحد مسکونی، ۲مرکز مشاوره در شهرستان‌های سیروان و دهلران، یک مرکز ترک اعتیاد در دره شهر و یک گروه همیار زنان سرپرست خانوار در شهرستان ایوان است.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام یاد آور شد : یکی دیگر از اقدام‌های شاخص و تاثیرگذار دولت در این مدت افزایش کمک هزینه مسکن سهم بهزیستی ویژه خانواده‌های ۲ معلول به بالا بوده که در این زمینه پرداخت کمک بلاعوض تامین مسکن خانواده‌های دارای حداقل ۲ عضو معلول در مناطق شهری و روستایی به ترتیب افزایش ۱۰۰و ۵۴درصدی داشته است./ع

 

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار