آیا قرار است باشگاه‌های پولدار قهرمان شوند؟!

آیا قرار است فلان باشگاه به علت در اختیار داشتن منابع عظیم مالی تحت هر شرایطی قهرمان شود و آیا می‌توان با تحت فشار گذاشتن اعضای فدراسیون شرایطی ایجاد کرد که قوانین به خواست تنها یکی دو باشگاه دستخوش تغییرات آنچنانی شوند؟
کد خبر: ۱۱۷۷۵۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰ 27 July 2024

به گزارش تابناک به نقل از مشرق؛ پس از تعیین سقف ۴۲۵ میلیارد تومانی برای باشگاه‌های لیگ برتری و تغییرات جزئی در قوانین دیگر مربوط به سن قرارداد بازیکنان یا بهره‌گیری از بازیکنان خارجی، حالا موضوع افزایش سقف بودجه باشگاه‌ها به ماجرای سوال برانگیزی برای علاقمندان به این رشته به ویژه طرفداران استقلال و پرسپولیس تبدیل شده است.

اینکه برخی باشگاه‌های متمول فعال در بازار نقل و انتقالات خواستار افزایش یک ۱۰۰ میلیارد تومانی سقف بودجه هستند و باشگاه هایی مثل پرسپولیس یا استقلال این موضوع را رد می‌کنند سوالات زیادی را در ذهن علاقمندان به فوتبال به وجود می‌آورد! از جمله اینکه آیا قرار است بین باشگاه‌های لیگ برتری تبعیض قائل شوند. آیا قرار است باشگاه‌های متمول و پولدار به هر طریقی که ممکن است ضریب احتمال قهرمانی شان را به خاطر پولدار بودن افزایش بدهند؟!

شنیدن صحبت‌های رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در برنامه تلویزیونی مشخص می‌کرد که پیشنهادات اغوا کننده عجیب و غریبی به ستاره‌های پرسپولیس داده شده که آنها را وسوسه کرده تا قید حضور در یکی از پرطرفدارترین تیم‌های قاره آسیا را بزنند و از پرسپولیس بروند.

اینکه در حد فاصل پایان مسابقات لیگ برتر تا امروز سه قانون جدید برای افزایش سقف قرارداد با بازیکنان تا ۴۲۵ میلیارد تومان را شاهد بودیم و یا اینکه عقد قرارداد یک ساله به جای بازیکنان بالای ۳۱ سال به ۴ سال بیشتر افزایش پیدا کرده و به فوتبالیست‌های ۳۵ ساله می‌رسد نشان دهنده چیست؟

اضافه کردن یک نفر به سهمیه بازیکنان خارجی حاضر در تیم‌ها نیز یکی دیگر از مواردی بود که قطعاً باشگاه‌های متوسط به پایین به لحاظ مالی پیگیر تصویب چنین قوانینی در آیین نامه برگزاری مسابقات لیگ برتر و نقل و انتقالات نبوده و نخواهند بود.

اما اینکه حالا بعد از مخالفت مهدی تاج با افزایش ۱۰۰ میلیارد تومانی سقف بودجه باز هم گفته می‌شود فشارهایی از سوی این قبیل باشگاه ها و این بار به "هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال" می‌آید تا آنها هر طور شده این قانون را مصوب کنند این موضوع را مهمتر جلوه می‌دهد که آیا آنها نگران ثبت قرارداد بازیکنان خود هستند؟ بازیکنانی که شاید تا ۵ برابر یک بازیکن سطح A پول گرفته اند تا قید تیم قبلی شان را بزنند و حالا سقف قرارداد باشگاه جدیدشان را پر کرده اند؟

آیا قرار است فلان باشگاه به علت در اختیار داشتن منابع عظیم مالی تحت هر شرایطی قهرمان شود و آیا می‌توان با تحت فشار گذاشتن اعضای فدراسیون شرایطی ایجاد کرد که قوانین به خواست تنها یکی دو باشگاه دستخوش تغییرات آنچنانی شوند؟

مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال باید در این باره پاسخگو باشد که اصلاً چرا بعد از اضافه کردن سقف بودجه جلسه مجددی برای افزایش یک ۱۰۰ میلیارد تومانی این سقف برگزار شد؟

وقتی هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال موضوعی را تصویب می‌کند چرا باید دوباره این مصوبه به چالش کشیده شود! آن هم تنها از سوی یکی دو باشگاه پر سروصدا در بازار نقل و انتقالات؟!

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار