اخبار کامل انتظامی مازندران در ۲۷ تیر ماه

کد خبر: ۱۱۷۶۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۲ 18 July 2024
 به گزارش تابناک مازندران ، خبرهای انتظامی مورخ 27 تیرماه جهت انتشار تقدیم حضور می گردد. 
--------------------------------------------------------------------------------------------------
آزاد سازي 2500 متر از اراضي کشاورزي در سيمرغ 
فرمانده انتظامي شهرتسان سيمرغ خبر داد : بيش از 2500هزار متر مربع از اراضي کشاورزي که به تصرف زمين خواران در آمده بود، با تلاش و هماهنگي بين انتظامي و دستگاه قضا رها سازي و در اختيار بخش کشاورزي قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ  "حسين اسدي" بيان داشت: در راستاي مقابله و مبارزه با پديده شوم زمين خواري، تحقيقات ميداني و مقابله اي با تغيير کاربري غير قانوني و انجام ساخت و ساز در بخش قابل توجهي از زمين هاي کشاورزي شهرستان سيمرغ در دستور کار قرار گرفت.
وي ، تصريح کرد: پس از هماهنگي هاي قضائي و با همکاري کارشناسان جهاد کشاورزي و بخشداري هاي اين شهرستان، زمين هاي مورد نظر شناسايي و در اقدامي عملياتي ديوارکشي ها و بنا هاي احداث شده در اين زمين ها تخريب شد.
فرمانده انتظامي شهرستان سيمرغ خاطرنشان کرد: در اين عمليات  2500 هزار متر مربع از اراضي کشاورزي که به تصرف زمين خواران در آمده بود رها سازي و در اختيار بخش کشاورزي قرار گرفت.
سرهنگ اسدي  ارزش زمين هاي رها سازي شده از چنگ زمين خواران را برابر نظر کارشناسان بيش از 800 ميليارد ريال عنوان کرد و با اشاره به اين که تجاوز به اراضي ملي و کشاورزي تجاوز به حقوق همه مردم به ويژه نسل آينده اين کشور است، افزود: هرگونه تصرف و ساخت و سازهاي غير مجاز در زمين هاي کشاورزي موجب اخلال در خودکفايي کشور در بخش کشاورزي و رواج بيکاري در جامعه خواهد شد.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
دستگيري کلاهبردار ميلياردي در محمودآباد
فرمانده انتظامي استان از بازداشت و دستگيري کلاهبردار 3هزار ميليارد ريالي متواري و تحت تعقيب مراجع قضائي خبر داد. 
سردار "حسن مفخمي شهرستاني "در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگار خبرگزاري پليس با اعلام اين خبر ، بيان داشت : در پي ارجاع يک فقره پرونده کلاهبرداري با نيابت قضائي از شعبه اجراي احكام مدني شهرستان"محمودآباد" مبني بر جلب و دستگيري کلاهبردار ميلياردي متواري، موضوع در دستور کار ماموران پليس امنيت عمومي شهرستان قرار گرفت . 
وي تصريح کرد: ماموران پليس با انجام اقدامات اطلاعاتي و فني با شناسايي مخفيگاه متهم به کلاهبرداري اين فرد را در عمليات ضربتي و غافلگيرانه دستگير کردند.
فرمانده انتظامي استان مازندران با بيان اينکه متهم به کلاهبرداري با جعل اسناد و فروش مال غير بيش از 3هزار ميليارد ريال از شهروندان در بخش "سرخرود" شهرستان محمودآباد کلاهبرداري کرده بود،پس از تشکيل پرونده تحويل مرجع قضائي شد.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
اعزام مشمولان دانشگاهي و غير دانشگاهي پايه خدمتي مرداد 1403
معاون وظيفه عمومي فرماندهي انتظامي استان از اعزام همزمان مشمولان دانشگاهي و غير دانشگاهي پايه خدمتي مرداد ماه 1403 در روز دوشنبه يکم مرداد ماه از شهرستان هاي معين خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ محمدرضا کريم پور در تشريح اين خبر، گفت: اعزام مشمولان  دانشگاهي و غير دانشگاهي پايه خدمتي مرداد 1403  راس ساعت 6 و 30 دقيقه صبح روز دوشنبه ، يکم مرداد ماه 1403 در 2 نقطه از استان انجام خواهد شد.
وي تصريح کرد: بر اين اساس مشمولان ساکن شهرستان هاي گلوگاه، بهشهر، نکا، مياندورود، ساري، جويبار، سيمرغ، قائمشهر، سوادکوه، بابل، آمل، فريدونکنار و بابلسر از محل تعين شده در پارک شهيدزارع شهرستان ساري واقع درکيلومتر 2 جاده نکا در ساعت تعين شده به مراکز آموزشي  اعزام خواهند شد.
سرهنگ کريم پور در ادامه، اظهار داشت: مشمولان ساکن شهرستان هاي محمودآباد، نور، نوشهر، چالوس، کلاردشت، عباس آباد، تنکابن و رامسر مي بايستي در ساعت تعين شده براي اعزام به مراکز آموزشي به مجتمع نفريحي سيترا (پلاژحسيني) شهرستان نوشهر  مراجعه کنند.
معاون وظيفه عمومي فرماندهي انتظامي استان مازندران، افزود: کليه مشمولان تخصيص داده شده به مراکز آموزش داخل استاني شامل مراکز آموزشي شهيد اديبي مرزن آباد چالوس- شهيد قاسميان شيرگاه و المهدي (عج) سپاه بابل با کد 536  ،  طلبه هاي طرح هجرت با کد 719 و 720  و شهيد آيت اله خاتمي يزد(قرارگاه سازندگي خاتم) با کد388 مي بايست در زمان مقرر بصورت انفرادي به مراکز آموزش اعزام معرفي شوند و نياز به حضور در محل اعزام استان نمي باشد.
وي تاکيد کرد: همراه داشتن اصل برگ اعزام ، برگ محل مراجعه، برگ واکسيناسيون، کارت ملي و شناسنامه، مدارک مربوط به شرايط خاص متأهلين، پدر نظامي شاغل يا وابسته، گواهي فوت والدين، جانبازان و خانواده درجه يک شهداء و... براي مشمولان در روز اعزام ضروري است.
کريم پور خاطرنشان کرد: مشمولان قبل از ورود به مراکز آموزش، ضمن رعايت بهداشت فردي از قبيل: کوتاه کردن موي سر، گرفتن ناخن و ... وسايل شخصي و بهداشتي را بهمراه داشته باشند.
معاون وظيفه عمومي فرماندهي انتظامي استان مازندران با استناد ماده 19 قانون خدمت وظيفه عمومي ياد آور شد: کساني که به سن 18سال تمام مي رسند، پس از انتشار آگهي احضار موظفند ظرف شش ماه خود را به سازمان وظيفه عمومي معرفي و سازمان مکلف است، حداکثر ظرف شش ماه تکليف مشمولين  وظيفه را تعيين نمايد و آنها را به خدمت اعزام يا برابر مقررات از خدمت دوره ضرورت معاف کند.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
هکر صفحه اينستاگرام به قصد انتقام جويي
فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر از دستگيري فردي که اقدام به هک صفحه اينستاگرامي فردي در فضاي مجازي کرده بود خبر داد . 
به گزارش خبرنگار خبرگزاري  پليس، سرهنگ "علي اکبرقلي پور " با اعلام اين خبر گفت: در پي ارجاع پرونده خانمي مبني براين که فردي ناشناس با دسترسي غير مجاز به صفحه اينستاگرام وي اقدام به انتشار تصاوي خصوصي اش در فضاي مجازي کرده است پيگيري موضوع در دستورکار کارشناسان پليس فتا قرار گرفت.
وي افزود: پس از انجام اقدامات فني، کارشناسان پليس فتا با انجام اقدامات پليسي، فردي که اقدام به هک صحفه اينستاگرامي شاکي کرده بود را  شناسايي و با هماهنگي قضائي وي را دستگير کردند.
فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر بيان داشت:  متهم که در تحقيقات اوليه منکر بزه انتسابي شده بود پس از مشاهده ادله هاي پليسي لب به اعتراف گشود و جواب رد در قبال پيشنهاد ازدواج شاکي را علت ارتکاب اين اقدام عنوان کرد.
سرهنگ قلي پور با بيان اين که متهم پس از تشکيل پرونده به مرجع قضايي معرفي شد خاطرنشان کرد:  شهروندان  براي جلوگيري از دسترسي غير مجاز به حساب هاي کاربري خود نسبت به تعيين رمز عبور قوي و تغيير آن ها به صورت دوره اي و همچنين فعال کردن تاييد هويت دو مرحله اي اقدام کنند.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
5 مصدوم در سانحه رانندگي خودرو در شهرستان نکا
فرمانده انتظامي شهرستان نکا از وقوع سانحه رانندگي به علت نقص فني خودرو و مصدوميت 5 شهروند در يکي از خيابان هاي سطح شهر خبر داد و گفت: با هشدار به موقع ماموران پليس حاضر در صحنه از شدت حادثه جلوگيري شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ" قاسم عزيزي" در تشريح جزئيات سانحه رانندگي در يکي از خيابان هاي سطح شهر  گفت:  يک کاميون بونکر حمل سيمان که در سراشيبي کنار خيابان پارک بوده، به علت نقص فني، بدون راننده از پارک خارج و به داخل يک هيئت مذهبي که در حال تردد در خيابان بودند، وارد و موجب مصدوميت 5 نفر شد.
فرمانده انتظامي شهرستان نکا با بيان اينکه با هشدار به موقع ماموران پليس حاضر در صحنه از شدت حادثه جلوگيري شد،گفت: مصدومان حادثه سريعاً به مرکز درماني منتقل و به صورت سرپايي درمان شدند که موضوع در دست بررسي است.
خبر سلمان مهدوی 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار