اخبار کامل انتظامی مازندران در ۲۴ تیر ماه

کد خبر: ۱۱۷۵۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۳ 15 July 2024
به گزارش تابناک مازندران ، اخبار فرماندهی انتظامی استان مازندران در روز یکشنبه مورخ 24/04/1403 به این شرح است: 
 
 
متن خبر ؛ 
 
حادثه عاشورا نسخه اصلاح جامعه تا قيامت است
 
رئيس سازمان عقيدتي سياسي فراجا، گفت: حادثه عاشورا نسخه اصلاح جامعه تا قيامت است. اگر مي خواهيم جامعه ما يک جامعه سالم باشد، بايد به اين نسخه جامه عمل بپوشانيم، بنابراين از حادثه عاشورا چنين مي آموزيم که آحاد مردم نسبت به سرنوشت خود و جامعه مسئولند. 
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، حجت الاسلام و المسلمين " سيد عليرضا ادياني" امروز يکشنبه 24 تيرماه 1403 در مراسم هشتمين روز از عزاي سرور و سالار شهيدان حضرت آقا اباعبدالله الحسين (ع) و 72 تن از يارانش در حسينيه آيت الله خامنه اي ستاد فرماندهي انتظامي استان مازندران حضور يافت .
 
وي در اين مراسم که در آستانه فرا رسيدن تاسوعا و عاشورا حسيني برگزار شد، ايام سوگواري سرور و سالار شهيدان را به کليه فرماندهان، مسئولان و کارکنان انتظامي استان تسليت گفت و اظهار داشت : شما عزيزان مايه ي روشني چشم رهبر فرزانه انقلاب هستيد.
 
رئيس سازمان عقيدتي سياسي فراجا، تصريح کرد: حادثه خونين کربلا، يک حادثه کم نظير و حتي بي نظير در تاريخ بشريت است که هميشه پر حرارت و حرکت رو به جلو يک ملت بوده و هست.
 
وي با بيان اينکه امام راحل(ره) يک فيلسوف و يک فقيه متبحر بودند، عنوان داشت: مقام معظم رهبري (مد ظله العالي) مي فرمايند: ما با نام امام راحل آشنا بوديم آن روزي که جوانان و طلبه ها را در کلاس درس در دور خود جمع مي کردند، مي فرمودند ما هرچه داريم از محرم و صفر است و اين اسلام را محرم و صفر زنده نگه داشته است.
 
رئيس سازمان عقيدتي سياسي فراجا بيان کرد: قيام اباعبدالله الحسين (ع) براي برپايي دين و ارزش هاي جامعه بود. حادثه عاشورا يک حادثه پر رمز و راز و عميق و ژرف است که هرچه درباره او سخن بگوييم هر روز سخن نو گفت.
 
وي افزود: حادثه عاشورا را بايد شناخت و هيچ کسي جز حضرت آقااباعبدالله الحسين (ع) قادر نيست که انسان‌ها را مجتمع کند و هيچ شخصيتي در تاريخ بشريت نتوانسته است اين چنين مجتمع را انجام دهد که اين جاي شکر و سپاسگزاري دارد.
 
حجت الاسلام ادياني، اظهار کرد : امروز جاي جاي نقاط کشور براي آقااباعبدالله الحسين (ع) عزاداري مي‌کنند و بايد اين حادثه را به مردم بشناسانيم و به معرفت اين حادثه بيفزاييم. چرا که تاريخ عبرت آيندگان است و ما از اين حادثه مقدس و خونين درس امروز خود را استنباط کنيم و بياموزيم.
 
وي اضافه کرد: وجود نازنين و نوراني حضرت آقا اباعبدالله الحسين (ع) تمام سرمايه هايش اعم از فرزندان و صحابه بزرگ پيغمبر را به ميدان آورد و هيچکس و هيچ چيزي نتوانست آن امام همام را از انجام اين قيام تاريخي باز دارد.
 
ادياني افزود: امام حسين (ع) در اين باره مي فرمايند: وجود نازنين پيغمبر (ص) را در خواب ديدم که آن حضرت نزد من آمدند و فرمودند: اخرج الي العراق. قيام کن و به سمت عراق حرکت کن، خدا خواست شما را کشته ببيند. اين اراده ي پروردگار است.
 
 رئيس سازمان عقيدتي سياسي فراجا ، خاطر نشان کرد: مزد شهادت امام حسين (ع) حشر با پيغمبر در روز قيامت است. سفينه نجات حسين (ع) هم وسيع و هم با کيفيت است و همه خلائق مي توانند در اين کشتي سوار و رستگار شوند و رنگ و  لعاب حسيني به خودشان بدهند.
 
وي اضافه کرد: بنابراين اگر مسير اباعبدالله (ع) مسير حق نبود، هيچوقت همه ي دارايي هايش را به ميدان نمي آورد. خدا خواست اين زن و فرزند ايشان به اسارت بروند. حتي آن امام همام در خطبه هايش گفت من براي هوسراني، قدرت و شهرت و از روي ستمگري و طغيان قيام نکردم و براي فساد نمي روم، بلکه براي اصلاح جامعه و احياي امر به معروف و نهي از منکر قيام مي کنم.
 
ادياني تاکيد کرد: حادثه عاشورا نسخه اصلاح جامعه تا قيامت است. اگر مي خواهيم جامعه ما يک جامعه سالم باشد، بايد به اين نسخه جامه عمل بپوشانيم، بنابراين از حادثه عاشورا چنين مي آموزيم که آحاد مردم نسبت به سرنوشت خود و جامعه مسئولند در يک جمله درس امروز حادثه عاشورا بفرموده رهبري معظم انقلاب، حادثه عاشورا در يک نگاه دو چهره دارد، بخش اول عرفان، بخش دوم حماسه و رشادت و دليري. آنچه را که بخش دوم را آفريد اين همان بُعد عرفاني بوده است.
 
نماينده ولي فقيه در فراجا،خاطر نشان کرد: درس عاشورا درس مسئوليت شناسي و وظيفه شناسي است. ما نبايستي نسبت به پليدي ها و ارزشهاي جامعه بي تفاوت باشيم. حادثه عاشورا اين بي تفاوتي نسبت به ارزشها و پليدي هاي جامعه را ممنوع کرد.
 
 
اعمال محدوديت ‌هاي ترافيکي در جاده ‌هاي مازندران
 
رئيس پليس راه فرماندهي انتظامي مازندران از اعمال محدوديت هاي ترافيکي در محورهاي مواصلاتي استان از ساعت 12 ظهر امروز 24 تيرماه تا ساعت 6 صبح روز شنبه 30 تيرماه خبر داد .
 
سردار حسيني با بيان اينکه متهمان پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شدند از شهروندان خواست: ضمن توجه به هشدارهاي پليس و استفاده از دزدگير، آژير، حفاظ نرده اي و لوازم هوشمند الکترونيکي در منازل شخصي، هرگونه تردد افراد مشکوک را از طريق شماره 110به پليس اطلاع رساني کنند.
 
 
تجليل سرهنگ شريف پور از خير امنيت ساز در شهرستان بهشهر 
 
معاون هماهنگ کننده فرماندهي انتظامي استان مازندران از خير امنيت ساز شهرستان بهشهر با اهدا هديه و لوح سپاس تجليل و قدرداني کرد. 
 
 
آيين کلنگ زني منازل سازماني در شهرستان بهشهر
 
آيين کلنگ زني پروژه 48 واحدي منازل سازماني ويژه کارکنان انتظامي، طرح سردار سپهبد شهيد حاج قاسم سليماني با حضور معاون هماهنگ کننده استان مازندران در شهرستان بهشهر برگزار شد. 
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، آيين کلنگ زني پروژه 48 واحدي منازل سازماني ويژه کارکنان انتظامي شهرستان بهشهر روز گذشته با حضور سرهنگ  حسين شريف پور معاون هماهنگ کننده فرماندهي انتظامي مازندران، معاون نيروي انساني استان ، معاون طرح و برنامه استان، فرمانده انتظامي شهرستان و ديگر مسئولان شهرستاني برگزار شد.
 
معاون هماهنگ کننده فرماندهي انتظامي استان مازندران در اين مراسم، اظهار داشت: اجراي طرح سردار سپهبد شهيد حاج قاسم سليماني در راستاي اجراي تدابير فرمانده فراجا، مبني بر ارتقاي خدمات معيشتي با تاکيد بر احداث خانه هاي مسکوني در بهشهر انجام خواهد شد.
 
سرهنگ شريف پور با تاکيد بر بهبود معيشت کارکنان انتظامي، تصريح کرد: پروژه 48 واحدي منازل سازماني شهرستان بهشهر در 2 بلوک 24 واحدي در جاده دانشگاه علم و فن آوري افتتاح و کلنگ زني شد.
 
 
سارقان حرفه اي سيم برق در" تنکابن "دستگير شدند 
 
فرمانده انتظامي شهرستان تنکابن از دستگيري 4 سارق سيم برق با 19 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد 
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ بهادر ديلمي در تشريح اين خبر، بيان داشت: در پي وقوع چندين فقره سرقت سيم برق، موضوع در دستور کار پليس آگاهي قرار گرفت.
 
وي افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتي، ماموران اداره مبارزه با سرقت پليس آگاهي موفق به شناسايي 4 سارق حرفه اي در اين ارتباط شدند.
 
فرمانده انتظامي شهرستان تنکابن، تصريح کرد: با هماهنگي قضائي در عملياتي ضربتي، متهمان حين سرقت دستگير و از آنان مقادير زيادي سيم و کابل برق سرقتي کشف شد.
 
وي اظهار داشت: متهمان در تحقيقات و بازجويي هاي به عمل آمده تاکنون به 19 فقره سرقت سيم برق از شبکه هاي توزيع برق اعتراف کردند.
 
سرهنگ ديلمي با بيان اين که متهمان پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شدند از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك موضوع را به مركز فوريت هاي پليسي110 اطلاع دهند .
 
 
کشف 9 کيلو ترياک در شهرستان  آمل 
 
فرمانده انتظامي شهرستان آمل از کشف 9 کيلو و 600 گرم ترياک و دستگيري قاچاقچي مواد مخدر خبر داد. 
 
سرهنگ مجيد باقري در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري پليس در تشريح جزئيات اين خبر، گفت : در پي کسب خبري مبني بر توزيع مواد مخدر توسط يک قاچاقچي در شهرستان آمل، بررسي موضوع به صورت ويژه در دستور کار ماموران انتظامي قرار گرفت.
 
وي افزود:ماموران کلانتري 13 با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات فني و پليسي موفق به شناسايي متهم شدند و با هماهنگي‌ قضائي، در  يک عمليات ضربتي وي را دستگير کردند، 
 
فرمانده انتظامي شهرستان آمل، تصريح کرد: ماموران در بازرسي از منزل اين سوداگر مرگ 9 کيلو و 600 گرم مواد مخدر از نوع ترياک کشف کردند. 
 
سرهنگ باقري با بيان اين که متهم پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شد، گفت: مبارزه با پديده شوم موادمخدر به عنوان مهمترين عامل فروپاشي خانواده ها و سرمنشاء بسياري از ناهنجاري هاي اجتماعي، نيازمند همکاري همه جانبه مردم و نهادهاي مسئول با نيروي انتظامي است.
 
انهدام باند سارقان سيم برق در گلوگاه
 
فرمانده انتظامي شهرستان گلوگاه از انهدام باند سارقان سيم برق با 21 فقره سرقت خبر داد 
 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ محمود کلواني در تشريح جزئيات اين خبر، اظهار داشت: درپي وقوع چندين فقره سرقت سيم برق، موضوع در دستور كار ويژه پليس آگاهي قرار گرفت.
 
وي افزود: کارآگاهان پليس آگاهي در نهايت رد پاي يک باند 3 نفره از سارقان سابقه دار را در اين سرقت ها به دست آورده و با هماهنگي قضائي اين افراد را در مخفيگاهشان دستگير کردند.
 
فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه با اشاره به اينکه در اين خصوص 3متهم دستگير شدند، تصريح کرد: متهمان در تحقيقات صورت گرفته به 21 فقره سرقت سيم برق اعتراف کردند که در اين خصوص متهمان براي انجام اقدامات قانوني تحويل مرجع قضائي شدند.
 
سرهنگ کلواني در پايان خاطر نشان کرد: از همشهريان عزيز تقاضا داريم در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را در اسرع وقت از طريق شماره تلفن 110 به پليس اطلاع و همچنين شماره تلفن 197 پليس آماده دريافت نظرات، پيشنهادات و تقدير شما همشهريان عزيز از عملكرد پليس است. 
 
 
کشف داروي قاچاق در شهرستان  جويبار 
 
فرمانده انتظامي شهرستان جويبار از کشف انواع دارو و قرص هاي قاچاق به ارزش 4 ميليارد ريال خبر داد. 
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ عبداله اکبري ، اظهار داشت: طي بازديد از واحد صنفي در سطح شهرستان فردي در حين فروش انواع داروي قاچاق و غير مجاز مي کند ، موضوع در دستور کار اداره اماکن عمومي پليس امنيت عمومي قرار گرفت.
 
وي با اشاره به اينکه ماموران با هماهنگي قضايي از محل بازرسي کردند و در اين راستا 1250 قلم دارو  و قرص قاچاق کشف شد، افزود: در اين رابطه متهم دستگير و تحويل مرجع قضائي شد که برابر اعلام کارشناسان ارزش داروهاي کشف شده 4 ميليارد ريال برآورد شده است.
 
فرمانده انتظامي شهرستان جويبار در پايان از شهروندان خواست: در صورت اطلاع و مشاهده هرگونه فعاليت غيرمجاز از جمله قاچاق و توزيع خارج از شبکه کالاها، موضوع را از طريق 110 به پليس اطلاع دهند.
 
 
 
 
 
 
 
کشف 3 تن چوب آلات جنگلي قاچاق در سوادکوه 
 
فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه از کشف 3 تن چوب آلات جنگلي قاچاق در اين شهرستان خبر داد. 
 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ سعيد مهدوي در تشريح اين خبر، گفت: ماموران کلانتري 13 زيراب حين گشت زني به دو خودروي وانت نيسان مشکوک شدند.
 
وي افزود: ماموران با همکاري ماموران منابع طبيعي، متهمان را حين حمل چوب که به صورت غير مجاز از جنگل هاي شهرستان برداشت کرده بود، دستگير کردند.
 
سرهنگ مهدوي از کشف 3 تن چوب جنگلي قاچاق در بازرسي از خودروها خبر داد و افزود: چوب‌هاي کشف شده به اداره منابع طبيعي شهرستان تحويل و متهم نيز پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شد.
 
فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه در پايان از عزم راسخ پليس براي برخورد با پديده قاچاق کالا خبرداد و به شهروندان توصيه كرد: در صورت مشاهده هرگونه قاچاق کالا، مراتب را سريعاً به پليس 110 اطلاع دهند.
 
کشف سيگارهاي خارجي قاچاق از واحد صنفي در شهرستان  آمل 
 
فرمانده انتظامي شهرستان آمل از کشف 6000 نخ سيگار خارجي قاچاق خبر داد.
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ مجيد باقري  در تشريح اين خبر، گفت: در راستاي اجراي طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران در حين گشت زني و کنترل واحد هاي صنفي  به يک مورد واحد مشکوک شده پس از هماهنگي قضائي بازرسي از اين واحد صورت گرفت.
 
وي تصريح کرد : ماموران کلانتري 11 با هماهنگي قضايي و با اقدامات فني و بررسي صورت گرفته  از واحد صنفي، تعداد 6000 هزار نخ انواع سيگار خارجي قاچاق، را كشف کردند.
 
سرهنگ باقري با اشاره به اينکه در اين رابطه يک نفر متهم دستگير شد، تصريح کرد: فرد دستگير شده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شد.
 
فرمانده انتظامي شهرستان آمل با اشاره به اينکه برخورد با سودجويان و مقابله با قاچاقچيان به صورت مستمر در دستور كار پليس اين شهرستان قرار دارد، ازشهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را سريعا با شماره تلفن و سامانه پيامكي 110 به پليس اطلاع دهند.
 
بازداشت 4 شرور و اراذل و اوباش مسلح در ساري    
 
فرمانده انتظامي شهرستان ساري از بازداشت 4 شرور و اراذل و اوباش مسلح و کشف 2 قبضه سلاح گرم وسرد از آنان خبر داد. 
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ عبداله حسن زاده با اعلام اين خبر، بيان داشت : در پي کسب خبري از مرکز فوريتهاي پليسي 110 مبني بر سرقت و زورگيري 4 مرد با سلاح گرم و سرد، موضوع به صورت ويژه در دستور کار ماموران پليس امنيت عمومي و کلانتري13 قرار گرفت.
 
وي تصريح کرد: ماموران با تقويت گشت هاي انتظامي و انجام اقدامات اطلاعاتي و فني موفق به شناسايي متهمان شدند و با هماهنگي قضائي و شناسايي مخفيگاه آنان اين افراد را در عملياتي ضربتي دستگير کردند که متهمان پس از تشکيل پرونده به مرجع قانوني معرفي شدند. 
 
 
دستگيري سارق حرفه اي مغازه در نکا
 
فرمانده انتظامي شهرستان نکا از دستگيري سارق مغازه با 6فقره سرقت خبر داد
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس ، سرهنگ قاسم عزيزي در اعلام اين خبر، بيان داشت: در پي وقوع چند فقره سرقت از مغازه در سطح شهرستان نکا، شناسايي و دستگيري سارق يا سارقان در دستور کار ماموران پليس آگاهي قرار گرفت.
 
وي گفت: ماموران پليس آگاهي با اقدامات اطلاعاتي و بررسي صحنه هاي وقوع جرم، متهم به سرقت را شناسايي و با هماهنگي قضائي در عملياتي غافلگيرانه در مخفيگاهش دستگير کردند.
 
فرمانده انتظامي شهرستان نکا با اشاره به اينکه مخفيگاه سارق که اموال سرقتي را در آنجا نگهداري مي کرد، ،نيز شناسايي شد و متهم در اقدامي غافلگير کننده دستگير در تحقيقات پليس به ارتکاب 6 فقره سرقت مغازه با همين شيوه، اعتراف کرد.
 
سرهنگ عزيزي در خاتمه با بيان اينکه متهم پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شد، از عموم شهروندان درخواست کرد: اطلاعات خود از فعاليت سارقان و افراد مالخر را از طريق سامانه 110 به پليس گزارش کنند.
خبر سلمان مهدوی 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار