رئیس جدید حوزه قضایی چهاردانگه مازندران معارفه شد

کد خبر: ۱۱۷۵۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۵ 14 July 2024
به گزارش تابناک مازندران ، با حضور معاون قضایی رئیس کل دادگستری مازندران، "حسین موقر سراجی" به عنوان رئیس حوزه قضایی بخش چهاردانگه معارفه شد.
به گزارش روابط عمومی دادگستری مازندران، دکتر وحید براری در آیین تکریم و معارفه رئیس حوزه قضایی چهاردانگه مازندران، عمل به احکام اسلامی و صدور رای عادلانه را از جمله مصادیق بارز عمل به معروف عنوان و اظهار کرد: با توجه به حجم بالای ورودی پرونده به محاکم قضایی استان، صدور آرای متقن و رسیدگی سریع و دقیق به پرونده ها همراه با روحیه جهادی و فعالیت خستگی ناپذیر، مد نظر ویژه قضات و کارکنان دادگستری مازندران خواهد بود.
معاون قضایی دادگستری مازندران با بیان اینکه تکالیف و وظایف دستگاه قضایی در اصل ۱۵۶ قانون اساسی مشخص شده است، به ابلاغ سند تحول قضایی اشاره کرد و گفت: قوه قضاییه وظیفه حفظ حقوق مردم را در راستای اجرای عدالت در جامعه برعهده دارد و ملجا و پناهگاه مظلومان است.
براری تصریح کرد: درب اتاق روسا، دادستان ها و قضات حوزه های قضایی سراسر استان جهت استماع سخنان مردم به روی مراجعان باز خواهد بود.
معاون قضایی دادگستری استان مازندران در ادامه گفت: در بحث تغییر کاربری ها باید با توجه اقلیم جغرافیایی منطقه با ورود جدی به موضوع با متخلفین برخورد قاطع و قانونی صورت گیرد که می طلبد دستگاه های ذیربط مانند جهاد کشاورزی در این راستا اهتمام ویژه داشته باشند.
وی تاکید کرد: اداره جهاد کشاورزی باید قبل از وقوع تخلف، جلوی تغییر کاربری غیرمجاز را بگیرد و در این خصوص روسا و دادستان های حوزه های قضایی نیز حمایت کامل را خواهند داشت.
براری، پیشگیری از وقوع جرایم و مقابله با هرگونه فساد در استان را مورد تاکید و توجه ویژه قرار داد و افزود: قطعاً با اقدامات گسترده و دقیق از سوی دستگاه قضایی استان و سایر دستگاه های ذیربط، با فساد اداری، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی برخورد جدی خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به اقدامات ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری مازندران افزود: دستگاه قضایی استان، نسبت به رفع موانع تولید، حمایت از اشتغالزایی و سرمایه گذاری، اهتمام ویژه ای دارد و با تمام ظرفیت، حامی تولید کنندگان خواهد بود.
براری، یکی از وظایف اصلی قوه قضاییه را احیای حقوق عامه عنوان و تاکید کرد: در این راستا در صورت تضییع حقوق عامه، دستگاه قضایی استان با نظارت کامل، پیگیری قانونی لازم را انجام خواهد داد.
در این آیین با حضور مسئولان قضایی، امام جمعه کیاسر، کارکنان اداری دادگستری، فرماندهان نظامی و انتظامی و مسئولان محلی از زحمات "علی اکبر ابراهیمی" رئیس پیشین این حوزه قضایی قدردانی شد.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار