ارزش تجارت خارجی گمرکات مازندران با اوراسیا از ۱۶۲ میلیون دلار گذشت

کد خبر: ۱۱۷۵۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۲ 14 July 2024

به گزارش تابناک مازندران ، طی سه ماهه نخست سال جاری با افزایش ۴۰ درصدی ،ارزش تجارت خارجی گمرکات مازندران به کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا بالغ بر ۱۶۲ میلیون و ۷۸۹ هزار دلار بوده است.

بر اساس گزارش روابط عمومی حوزه نظارت گمرکات مازندران، امیرجمشیدی ناظر گمرکات مازندران و مدیر کل گمرک نوشهر با اعلام این مطلب افزود:طی مدت مذکور صادرات از گمرکات مازندران به مقصد کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا بالغ بر ۴۳۱ هزار تن به ارزش ۳۱میلیون و ۲۱۶ هزار دلار بوده که از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب ۶۷ و ۹۳ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۳ نشان می دهد.

وی صادرات از گمرکات مازندران به کشورهای فدراسیون روسیه با ۲۶ میلیون دلار؛ قزاقستان با ۵ میلیون دلار، ارمنستان با ۴۷۲  هزار دلار و قرقیزستان با ۳۶۸ هزار دلار و بلاروس با ۱۳ هزار دلار اعلام کرد و گفت : کالاهای صادراتی گمرکات مازندران به این کشورها عمدتا شامل سیمان و موادمعدنی، محصولات لبنی، مرکبات، فرآورده های خوراکی، موادپلاستیکی،گل،کیوی و ... هستند.

وی ارزش کل صادرات گمرکات مازندران را ۸۸ میلیون و ۵۷۷ هزار دلار بیان کرد وگفت: سهم این کشورها ازکل صادرات گمرکات مازندران ۶۷ درصد وزنی و ۹۳درصد ارزشی  می باشد.

جمشیدی اظهار داشت: در همین مدت واردات گمرکات مازندران از کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا به ۱۳۱ میلیون و ۵۷۳ هزار دلار رسیده است،که نسبت به سال ۱۴۰۲ ازنظر ارزشی ۳۱درصد افزایش داشته است.

ناظر گمرکات مازندران افزود: کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا به ترتیب فدراسیون روسیه با ۱۱۹ میلیون و ۱۷۳ هزار دلار؛ قزاقستان با ۹ میلیون و ۴۸۵ هزار دلارو بلاروس ۲ میلیون و ۹۱۵ هزار دلار مبدا کالاهای وارداتی گمرکات مازندران بوده که عمده ترین کالاهای واردشده از این کشورها غلات ، روغن ودانه های روغنی، چوب وتخته، محصولات شیمیایی ، آهن آلات و .. بوده است.

براساس این گزارش، ارزش کل واردات گمرکات مازندران طی ۳ ماهه نخست امسال۵۵۷ میلیون و ۵۸۰  هزار دلاربوده و سهم واردات کالا ازکشورهای اوراسیا ازکل واردات گمرکات مازندران از نظر وزنی ۵۶ درصد و ارزشی ۳۱ درصد بوده است.




اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار