تقدیر از كاركنان نفت و گاز مارون فعال در مهار نشت خط 42 اینچ نفت صادراتی

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب چهارشنبه 27 تیر با حضور در شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون از کارکنان این شرکت که نشت خط 42 اینچ نفت صادراتی اهواز-امیدیه را مهار کرده بودند، تقدیر کرد.
کد خبر: ۱۱۷۶۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۱ 17 July 2024

تابناک خوزستان: به گزارش روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون، مهندس علیرضا دانشی ضمن تسلیت ایام عزاداری شهادت حضرت امام حسین(ع)، نگاه جهادی و باورمندانه کارکنان شرکت را عامل اصلی پایداری تولید و فرایند انتقال نفت برشمرد و گفت: روزانه بیش از 420 هزار بشکه نفت سنگین از طریق خط مذکور به مبادی صادرات انتقال می یابد که اگر اقدام سریع و ابتکار هوشمندانه کارکنان نفت و گاز مارون نبود، در بخش صادرات دچار مشکل جدی می شدیم؛ اما علیرغم گرمای طاقت فرسا و سایر ریسک های عملیاتی، این خط در سریع ترین زمان ممکن تعمیر و به مدار تولید و انتقال بازگشت.

وی همچنین یادآور شد که مصوبه نوسازی کامل خطوط 42 و 48 اینچ نفت صادراتی اخذ شده و لوله های آن به دست توانمند سازندگان داخلی در حال ساخت می باشند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون، انسجام، وحدت و همگامی کلیه کارکنان این شرکت در شناسایی، برنامه ریزی و اقدام فنی-عملیاتی را "بی مانند" توصیف کرد و اظهار داشت: نیروی انسانی شرکت علیرغم کاستی ها و مسائل موجود، خدمت به مردم و نظام را هرگز فراموش نکرده اند و همواره با روحیه منحصربفرد انقلابی خود، کلی موانع تولید را از میان برداشته اند.

مهندس قباد ناصری افزود: نوع نشت و خرابی خط لوله به گونه ای بود که مشکل  با نصب گیره های موقت  مرتفع نمی شد، بنابراین در پی ایده ای ابتکاری، همکاران یک غلاف را بر اساس شرایط خط طراحی نموده، ساختند و بدون قطع جریان نفت، نصب کردند که در نوع خود رکوردی بزرگ از نظر سرعت در اجرای ایده های خلاقانه به شمار می رود.

وی ضمن ابراز خرسندی از اینکه عملیات مذکور هیچگونه آسیب و تلفات انسانی نداشته، گفت: اکنون خط کاملا ایمن ارزیابی می شود، عملیات  فشارافزایی با موفقیت به انجام رسیده و منطقه در حال پاکسازی کامل است.  

در پایان مدیران عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون از کلیه دست اندرکاران این عملیات تقدیر به عمل آوردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار