مدیرکل تعاون روستایی کرمانشاه خبر داد؛

خرید ۸۵۰۰ تن دانه‌ روغنی توسط تعاونی‌های روستایی کرمانشاه

مدیرکل تعاون روستایی استان کرمانشاه از خرید بیش از هشت هزار و ۵۰۰ تن دانه‌ روغنی توسط شبکه تعاونی‌های ‌روستایی استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۶۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸ 17 July 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از خبر آنلاین، ایرج صفایی اظهار کرد: تاکنون هشت هزار و ۶۵۷ تن دانه‌ روغنی توسط مراکز تخصصی خرید محصولات کشاورزی وابسته به تعاون روستایی از کشاورزان خریداری شده است که از این مقدار هشت هزار و ۱۲۲ تن کلزا و ۵۳۵ تن کاملینا بوده است.

وی افزود: از ابتدای فصل برداشت تاکنون، خرید کلزا از کشاورزان نسبت به سال گذشته ۱۱۰ درصد و خرید کاملینا ۳۰۵ درصد رشد داشته و تا پایان فصل برداشت این مقدار افزایش می‌یابد.

مدیرکل تعاون روستایی استان کرمانشاه ضمن بیان اینکه چهار مرکز خرید کاملینا و یازده مرکز خرید کلزا در سطح استان دایر است تصریح کرد: تمام محصول کلزا و کاملینای تولیدی کشاورزان استان توسط مراکز وابسته به تعاون روستایی از کشاورزان خریداری شده و به کارخانجات روغن‌کشی حمل می‌شود.

وی همچنین به نقش تعاون روستایی به عنوان بازوی مهم دولت در خریدهای تضمینی و توافقی اشاره کرد و افزود: محصولات کلزا و کاملینا به صورت تضمینی مباشرتی از کشاورزان خریداری می‌شود و این امر در راستای افزایش تولید و بهبود وضعیت اقتصادی بهره‌برداران بخش کشاورزی صورت می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار