مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای کرمانشاه خبر داد؛

۴۵۶ دستگاه ماشین‌آلات فعال در راهداری کرمانشاه

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان کرمانشاه، از تعداد ۴۵۶ دستگاه ماشین‌آلات فعال در راهداری استان کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۵۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۷ 10 July 2024
شهرام کهریزی در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: از تعداد ۴۵۶ دستگاه ماشین‌آلات فعال در راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان کرمانشاه، ۸۲ دستگاه آن سبک و ۳۷۴ دستگاه آن ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین است.
 
وی افزود: یکی از ارکان اساسی در اجرای پروژه‌های راه‌سازی و عمرانی، تجهیزات و ماشین‌آلات سنگین و متعلقات وابسته به آن است که براساس نظر کارشناسان حوزه راهداری، نقش و تاثیرگذاری آن‌ها به بیش از ۸۰ درصد می‌‏رسد.
 
 مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: ماشین‌آلات راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان کرمانشاه، عموماً فرسوده و متوسط عمر ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین، بیش از ۳۰ سال است.
 
کهریزی ادامه داد: فرسوده بودن ناوگان ماشین‌آلات راهداری استان کرمانشاه، باعث شده است که علاوه بر تامین قطعات و مشکلات مربوط به آن مصرف سوخت، روغن، سرویس و نگهداری و نهایتاً قیمت تمام شده نیز نسبت به ماشین‌آلات جدید افزایش داشته باشد و این مسئله بخشی را با مشکلات جدی روبرو ساخته است.
 
وی همچنین اضافه کرد: فرسودگی و پرهزینه بودن نگه‌داری ماشین‌آلات، بخصوص در راه‌های كوهستانی و برف‌گیر یكی از چالش‌های جدی راهداران است. 
 
کهریزی بیان کرد: در سال‌جاری با پیگیری‌های انجام شده، تعداد هفت دستگاه گریدر و ۲ دستگاه بیل بکهو از اعتبارات سال۱۴۰۲ در دست خرید و در سایت مناقصات بارگذاری شده است و این اقدام با اعتبارات ۶۰۰ میلیارد ریال انجام شده که سهم استان کرمانشاه ۲۰۰ میلیارد ریال و سهم راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کرمانشاه ۴۰۰ میلیارد ریال منظور شده است که این ماشین‌آلات توسط تولیدکنندگان بخش داخلی تامین می‌شود.
 
 وی در ادامه افزود: در سال‌جاری طی تفاهم‌نامه استانی با استانداری و راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه، ۶ هزار میلیارد ریال تفاهم‌نامه منعقد شده و در دست اقدام است که می‌توان بیش از ۱۰۰ دستگاه از ناوگان فرسوده را نوسازی کرد که یک حرکت ماندگار طی چند سال گذشته است و سهم استان کرمانشاه ۲ هزار میلیارد ریال و سهم سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان کرمانشاه، چهار هزار میلیارد ریال است.
 
کهریزی در پایان خاطرنشان کرد: ظرفیت خوبی در کشور جهت تامین ماشین‌آلات راهداری وجود دارد که در راستای کاهش اثرات تحریم گام‌های بنیادی برداشته شده و به کمک دولت سیزدهم و پیگیری‌های شهید آیت‌الله رییسی، برای جان بخشیدن به کارخانه هپکو از شرکت‌های بزرگ خاورمیانه که به مرحله رکود در تولید رسیده بود، مجدد احیا و در حال فعالیت است، هرچند تحریم در افزایش قیمت قطعات و مواد مصرفی موثر بوده ولی نمی‌تواند چرخ قدرتمند تولید داخلی را متوقف کند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار