مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه:

مرمت کاروانسرای ماهیدشت ۱۵ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه اعتبار برآورد شده برای مرمت کاروانسرای ماهیدشت را حداکثر ۱۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این بنای تاریخی به زودی برای واگذاری به بخش خصوصی به مزایده خواهد رفت.
کد خبر: ۱۱۷۵۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹ 13 July 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، داریوش فرمانی با اشاره به بلاتکلیفی چندین ساله کاروانسرای ماهیدشت کرمانشاه، اظهارکرد: باتوجه به اینکه این بنا اوقافی است، طی سالهای گذشته میراث فرهنگی امکان صرف اعتبار برای مرمت آن را نداشت. 

وی با بیان اینکه رایزنی هایی برای خروج این بنای تاریخی از بلاتکلیفی که می‌تواند یک ظرفیت مهم گردشگری برای استان باشد صورت گرفت، اظهار کرد: در نهایت طی رایزنی های صندوق احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی کشور با سازمان اوقاف و امور خیریه مقرر شد که این بنای تاریخی به همراه تعداد دیگری از بناهای وقفی در استان تعیین تکلیف شوند. 

وی افزود: طبق توافقات صورت گرفته، قرار بر این است کاروانسرای ماهیدشت از طریق صندوق احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی کشور به بخش خصوصی واگذار شود. 

فرمانی با بیان اینکه کاروانسرای ماهیدشت طی سالهای گذشته به دلیل متروکه بودن آسیب های زیادی دیده، اضافه کرد: بخش خصوصی در قبال مرمت و احیاء این بنای تاریخی، برای مدت معینی آن را در اختیار خواهد گرفت. 

وی تاکید کرد: در این راستا طی روزهای گذشته کارشناسانی از این بنای تاریخی بازدید تا میزان اعتبار مورد نیاز برای مرمت آن را به منظور واگذاری به بخش خصوصی مشخص کنند که پس از بازدید اعلام کردند که اعتبار مورد نیاز برای مرمت و احیاء کاروانسرای ماهیدشت حدود ۱۲ تا ۱۵ میلیارد تومان خواهد بود. 

وی خاطرنشان کرد: براساس برنامه ریزی ها، کاروانسراهای ماهیدشت بزودی از طریق مزایده به بخش خصوصی واگذار خواهد شد. 

به گفته این مسئول، واگذاری تمام اماکن تاریخی تحت نظر ارگان های دولتی تنها برعهده صندوق احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی وزارت میراث فرهنگی است. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار