پیشکسوت بوکس کرمانشاه:

بوکس کرمانشاه می‌تواند دوباره احیاء شود

پیشکسوت بوکس کرمانشاه به حضور بوکسورهای کرمانشاه در تیم‌های ملی رده‌های سنی مختلف اشاره کرد و گفت: پیشرفت‌های بوکس کرمانشاه در حال دیده شدن است.
کد خبر: ۱۱۷۵۷۴۲
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۴ 14 July 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، علی مظاهری وضعیت بوکس کرمانشاه را خوب دانست و اظهار کرد: علیرغم اینکه در دوره رئیس قبلی فدراسیون بوکس، بوکسورهای کرمانشاهی دیده نمی‌شدند و حق آنها خورده می‌شد، اما در طول یکسالی که تغییرات مدیریتی در راس فدراسیون اتفاق افتاده، بوکس کرمانشاه نیز شرایط بهتری پیدا کرده‌ است. 

وی افزود: کرمانشاه یکی از قطب‌های کشور در رشته بوکس است، بگونه‌ای که از نظر تعداد مدال‌ها دومین استان بعد از تهران و از نظر کیفیت مدال‌ها، پرافتخارترین استان ایران است، بنابراین جایگاهی چند سال گذشته که حاصل کارشکنی‌هایی رئیس سابق فدراسیون بود، شایسته این استان نبود. 

ملی پوش سابق بوکس ایران اضافه کرد: تمام قهرمانان کرمانشاهی که طی حدود دو دهه گذشته برای کشورمان در میادین مختلف مدال آوری می‌کردند، اکنون مربی شده‌اند و در دوره فدراسیون کنونی از ظرفیت آنها در کادر فنی تیم‌های ملی مختلف به عنوان سرمربی و یا مربی استفاده می‌شود. 

نائب رئیس هیات بوکس کرمانشاه تاکید کرد: در بحث قهرمانان این رشته نیز در اعزام‌هایی که طی ماه‌های گذشته به مسابقات مختلف صورت گرفته، از استان کرمانشاه نیزورزشکارانی حضور داشته‌اند که از جمله آن می توان به مسابقات جوانان آسیا اشاره کرد که از سه مدالی که کشورمان در این رقابت ها کسب کرد، دو مدال آن مربوط به بوکسورهای کرمانشاهی بود. 

مظاهری تصریح کرد: حضور بوکسورهای کرمانشاهی در ترکیب تیم‌های ملی و مدال آوری آنها در میادین برون مرزی نشان می‌دهد که پیشرفت‌های بوکس کرمانشاه بویژه در رده‌های سنی پایه در حال دیده شدن است. 

وی خاطرنشان کرد: طی سالهای گذشته هیات بوکس کرمانشاه تمرکز ویژه‌ای را روی رده‌های سنی پایه گذاشته که نتیجه آن در مسابقات المپیاد استعدادهای برتر بوکس ایران در سال گذشته با کسب پنج مدال نونهالان بوکسور کرمانشاهی دیده شد. 

پیشکسوت بوکس کرمانشاه خاطرنشان کرد: در رده سنی بزرگسالان هم پوریا امیری، مهدی امیری و کسری طهماسبی سه ملی پوش کرمانشاهی هستند که در دوره مدیریت فعلی فدراسیون دیگر اجحافی در حق آنها صورت نمی‌گیرد و به واسطه شایستگی و تمرینات خوبی که پشت سر می‌گذارند، به اردوی تیم ملی دعوت می‌شوند.

وی با بیان اینکه استعدادهای زیادی در بوکس کرمانشاه وجود دارد، عنوان کرد: بوکس این استان متکی به تک ستاره‌ها نیست، بلکه استعدادهایی که طی سالهای گذشته پرورش داده‌ایم، در حال شکوفا شدن هستند. 

مظاهری در پایان چشم انداز بوکس کرمانشاه را خوب توصیف کرد و گفت: اکنون همه چیز برای ارتقاء بوکس کرمانشاه مهیا شده، اما در این راه به حمایت اداره کل ورزش و جوانان، استانداری و نمایندگان استان نیاز است تا روزهای طلایی خود را دوباره پیدا کند و می‌تواند باز هم آن دوران احیاء شود. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار