تأیید تأثیر گیاهان دارویی بر مهار تکثیر سلول‌های سرطانی

محقق کرمانشاهی گفت: براساس تحقیقات انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، تأثیر گیاهان دارویی بر مهار تکثیر سلول‌های سرطانی و عملکرد مخرب آن‌ها در ارگان‌های بدن تأیید شد.
کد خبر: ۱۱۷۵۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰ 14 July 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از تسنیم، محمدحسین فرزایی با اشاره به تحقیق انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی استان با عنوان مروری بر نقش ترکیبات طبیعی در بهبود سرطان از مسیر متابولیسم سلولی اظهار داشت: در این پروژه بررسی شد که آیا ترکیبات طبیعی که ماده مؤثره گیاهان دارویی هستند در سرطان مؤثر هستند یا خیر و در صورت تأثیر می‌توانند از مسیر متابولیسم سلولی اثرگذار باشند یا خیر؟ 

وی عنوان کرد: در سلول‌های سرطانی به‌طور معمول متابولیسم سلول‌ها دستخوش تغییر می‌شود و سلول‌های سرطانی به خاطر رشد سریعی که دارند فرایند متابولیک و سوخت و ساز آن‌ها با سلول‌های نرمال متفاوت است.

این محقق کرمانشاهی گفت: این روند سریعاً اتفاق می‌افتد و با فرایند عادی تفاوت چشمگیری دارد بنابراین یکی از گزینه‌های محققان برای درمان سرطان می‌تواند هدفگیری متابولیسم سلول‌های سرطانی باشد که با اصلاح و بهبود آن به سمت سرعت عادی متابولیسم سلولی بتوانیم این سلول‌ها را مهار کنیم.

فرزایی افزود: این پروژه نشان داد که ترکیبات طبیعی که تاکنون از گیاهان دارویی استخراج شده می‌توانند با بهبود فرایند و کاهش سرعت متابولیسم سلول‌های سرطانی سبب مهار تکثیر آن‌ها و عملکرد مخرب آن‌ها در ارگان‌های بدن شود. 

وی عنوان کرد: در نتیجه گیاهان دارویی به واسطه ماده مؤثره‌ای که دارند از جمله انگور قرمز، زردچوبه و انواع میوه و سبزیجات می‌توانند با بهبود و کاهش سرعت متابولیسم سلول‌های سرطانی به درمان این بیماران کمک کنند. 

این عضو هیئت علمی علمی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: بنابراین پژوهش پیشنهاداتی برای ساخت داروهای جدید در آینده جهت کمک به درمان سرطان‌های ارگان‌های مختلف داده شده است.

عصاره این میوه از بیماری‌های قلب و عروق پیشگیری می‌کند 

فرزایی همچنین با اشاره به انجام تحقیقی با عنوان بررسی اثربخشی آب میوه انار بر روی پارامترهای استرس اکسیداتیو در دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: در این تحقیق بررسی شد که آیا مصرف آب انار می‌تواند سبب پیشگیری و کمک به بهبود پارامترهای استرس اکسیداتیو در مشکلات قلبی عروقی شود یا خیر؟ 

وی عنوان کرد: یکی از مهمترین عوارض بیماری‌های قلبی و عروقی از جمله تصلب شرایین و حملات قلبی و عروقی افزایش رادیکال‌های آزاد و عوامل اکسیدان است.

این محقق کرمانشاهی گفت: این رادیکال‌ها همچون سم عمل می‌کنند و در قلب و عروق سبب از بین رفتن و تخریب عملکرد عروق و فعالیت قلب می‌شوند.

فرزایی افزود: استرس اکسیداتیو مجموعه شرایطی است که در رادیکال‌های آزاد یا اکسیدان‌ها در بدن افزایش می‌یابد و سبب بروز بیماری‌ها و شرایط مخرب و آسیب‌زا در عروق و ارگان‌های بدن می‌شود 

وی عنوان کرد: این پژوهش نشان داد مصرف مداوم آب انار و عصاره میوه انار می‌تواند سبب کاهش این عوامل مخرب شود و همچنین سبب پیشگیری از بروز و تشدید این حملات و بیماری‌های قلبی و عروقی در انسان‌ها شود.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: در نتیجه توصیه می‌شود میوه انار همیشه و مداوم مصرف شود تا بتوان از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی از جمله فشار خون، تصلب شرائن و نارسایی قلب و حملات قلبی و عروقی پیشگیری کرد و افرادی هم که درگیر هستند مصرف آب میوه انار به صورت مداوم و اضافه کردن به رژیم غذایی سبب کاهش عوارض و کمک به بهبود بیماری می‌شود.

فرزایی بیان کرد: برای این مقاله تمام پروژه‌ها و مقالات خارجی مرتبط مورد بررسی قرار گرفتند و پروژه مذکور نیز در یک معتبر قلب و عروق منتشر شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار