رکورد جدید مصرف برق در کرمانشاه

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بیشترین رکورد مصرف برق کرمانشاه در ابتدای هفته جاری و به میزان ۸۸۷ مگاوات به ثبت رسید، گفت: پیش‌بینی می‌شود در مرداد ماه از پیک مصرف ۹۰۰ مگاوات نیز عبور کنیم.
کد خبر: ۱۱۷۶۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰ 17 July 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، همایون رحیمی با اشاره به گرمای چند روز اخیر و افزایش مصرف برق در کرمانشاه، گفت: روز شنبه (۲۳ تیر) بیشترین مصرف برق کرمانشاه به میزان ۸۸۷ مگاوات رقم خورد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حداقل ۵۰ مگاوات بیشتر است.

وی از افزایش حدود ۹ درصدی مصرف برق در روزهای گرم اخیر نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و این میزان افزایش مصرف را قابل توجه دانست.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با بیان اینکه معمولا پیک فصل گرمای هر سال در کرمانشاه در مرداد ماه رقم می‌خورد، افزود: هرچه به سمت مرداد برویم، مصرف برق نیز بیشتر خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود پیک مصرف امسال کرمانشاه در مرداد ماه از ۹۰۰ مگاوات نیز عبور کند.

رحیمی درباره تاثیر تعطیلی و کاهش ساعات کاری‌ هفته اخیر بر مدیریت مصرف برق نیز عنوان کرد: این کار از دو نظر به مدیریت مصرف برق کمک کرد، از یک سو پیک مصرف به میزان ۵۰ تا ۶۰ مگاوات کاهش یافت و از سوی دیگر در میزان انرژی مصرفی نیز حدود ۵۰۰ مگاوات ساعت صرفه‌جویی شد.

وی در ادامه به سهم قابل توجه مشترکین بخش خانگی از مصرف برق استان اشاره و اظهار کرد: برای اینکه در ادامه فصل گرما شبکه برق پایدار باشد به همراهی و صرفه‌جویی همه مشترکین خصوصا در بخش خانگی نیاز داریم.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت: خوشبختانه تاکنون با وجود افزایش مصرف برقی که شاهد بوده‌ایم، شبکه برق در کرمانشاه پایدار بوده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار