گرمای کرمانشاه تا کی ادامه دارد؟

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: اگرچه تا حدودی از شدت گرمای چند روز قبل در نقاط مختلف استان کاسته شده، اما به نظر می‌رسد وضعیت گرمای هوا تا حدود ۱۰ روز آینده به همین شکل باشد.
کد خبر: ۱۱۷۶۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۱ 17 July 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، علی محمد زورآوند با بیان اینکه تا حدودی از شدت گرمایی که طی چند روز اخیر با آن مواجه بودیم کاسته شده، گفت: دمای نواحی گرمسیر استان که به حدود ۴۷ درجه سانتی‌گراد نیز رسیده بود، اکنون در گرمترین ساعت ۴۴ تا ۴۵ درجه سانتی‌گراد است و حداکثر دمای شهر کرمانشاه نیز از حدود ۴۲ درجه به ۳۹ تا ۴۰ درجه سانتی‌گراد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه تغییرات دمایی چندانی برای روزهای آینده پیش‌بینی نمی‌شود، افزود: این شرایط دمایی در یک هفته تا ۱۰ روز آینده کم و بیش ادامه خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: پس از آن برای حدود دو یا سه روز افزایش دو تا سه درجه‌ای دمای هوا را در نقاط مختلف استان خواهیم داشت و مجددا کاهش دما رخ داده و دما تقریبا مشابه شرایط کنونی خواهد شد.

زورآوند اضافه کرد: البته امکان تغییر این پیش‌بینی طی روزهای آینده وجود دارد و پیش‌بینی‌های دقیق‌تر با توجه به بررسی نقشه‌ها و مدل‌ها اعلام خواهد شد.

بر اساس پیش‌بینی‌های بلندمدت هواشناسی که البته دقت آن بین ۶۰ تا ۷۰ درصد است، میانگین دمای تابستان امسال کرمانشاه یک تا ۲.۵ درجه سانتی‌گراد گرمتر از نرمال خواهد بود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار