استاندار ایلام؛

استان ایلام آمادگی کامل برای فعال‌شدن بازارچه چیلات را دارد

استاندار ایلام گفت : بدون شک این نشست‌ها مفید و مثمر خواهد بود و با وجود مشترکات بین ۲ استان، اما تاکنون بازارچه چیلات در که توسعه مناسبات اقتصادی و اجتماعی بین ۲ استان بسیار موثر است فعال نشده است که امیداریم در دستور کار عملیاتی شدن قرار گیرد.
کد خبر: ۱۱۷۶۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۰ 15 July 2024

 به گزارش تابناک ایلام؛ حسن بهرام‌نیا" روز دوشنبه در نشست مشترک با استاندار میسان کشور عراق بیان داشت : مرز چیلات علاوه بر ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری می‌تواند مرزی مهم برای تردد زوار اربعین باشد و بازگشایی این مرز و فعال شدن این بازارچه، قطعاً برای هر ۲ کشور عراق و ایران و استان‌های ایلام و میسان می‌تواند نقشی تعیین‌کننده ایفا کند.

وی  از استاندار میسان خواست برای اخذ مجوز واردات و صادرات این مرز و فعال شدن مرز چیلات همه تلاش خود را به‌کار گیرد.

بهرام نیا ادامه داد : این مرز از گذشته محل تردد تجار بوده و خوشبختانه اکنون جاده دسترسی از طرف ایران تکمیل شده و منتظریم استان میسان هم زیرساخت‌های مورد نیاز را برای راه اندازی این بازارچه آماده کند.

وی یادآور شد : بندهایی که در تفاهم نامه سال ۹۳ بسیار اهمیت دارد لازم است در خصوص این بندها بحث و گفت و گو کنیم و به نظر مشترک در خصوص بازگشایی و فعالیت بازارچه چیلات برسیم.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد : استان ایلام مرز مشترک طولانی در مناطق چیلات، چنگوله و هلاله شمالی با کشور دوست و برادر عراق دارد و یکی از این بازارچه‌هایی که در مقایسه با سایر بازارچه‌های مرزی مزیت بیشتری برای گسترش روابط، تعاملات و تبادلات تجاری و اقتصادی دارد بازارچه مرزی چیلات بوده که نیاز است در اسرع وقت فعال شود.

وی تاکید کرد: انتظار داریم با فعال‌سازی بازارچه مرزی چیلات در آینده نزدیک، مردم ۲ سوی مرز و مرزنشینان از مزایای آن بهره‌مند شوند./ع

 

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار