یک حلقه چاه جدید در شهر آسمان‌آباد در چرداول وارد مدار می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام گفت: یک حلقه چاه جدید در شهر آسمان‌آباد به منظور تأمین پایدار آب مشترکین آسمان‌آبادی وارد مدار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۷۵۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۲ 14 July 2024

به گزارش تابناک ایلام ؛محمد محمدی اظهار کرد: افت منابع تأمین آب شهر آسمان‌آباد، افزایش بی سابقه دمای هوا و افزایش مصرف آب، نوسانات برق و خاموشی چاه و تاسیسات آبفا در این بخش، موجب ایجاد اختلال و نوسان در تامین و توزیع آب در سطح این شهر شده است.

وی با اشاره به مشکلات این شهر در حوزه آبرسانی، ابراز کرد: شرکت آبفای استان با اتخاذ تمهیدات لازم در صدد رفع این مشکلات بر آمده است.

محمدی افزود: شرکت آب و فاضلاب استان ایلام برای تسریع در رفع این مشکل اقدام به اجاره یک حلقه چاه خصوصی کرده که اکنون در مرحله آزمایش کیفی آن هستیم و پس از حصول نتیجه، آب آن را در مدار انتقال برای توزیع و مصرف مشترکین قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام یادآور شد: مجوز حفر یک حلقه چاه در محله "گدمه" شهر آسمان‌آباد از امور آب منطقه‌ای استان نیز اخذ شده که پس از اقدامات لازم، حفاری و اتصال آن به خط انتقال شهر آسمان آباد، انجام می شود که باعث تامین آب شرب مشترکان این شهر به صورت پایدار خواهد شد.

محمدی همچنین از بهره‌برداری مخزن ۵۰۰ متر مکعبی روستا "محمدقُلی" شهر سرابله خبر داد و گفت: با توجه به اینکه مخزن قدیمی این روستا با حجم ۲۰۰ متر مکعب به علت افزایش جمعیت روستا، جوابگوی نیاز اهالی نبود، با هدف افزایش ذخیره آب شرب، احداث این مخزن در دستور کار قرار گرفت که علاوه بر تامین آب روستا، مناطق جنوبی شهر آسمان آباد نیز تحت‌ پوشش آن قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: با اتمام این پروژه، امکان ذخیره آب برای جمعیتی بالغ بر سه هزار نفر به مدت یک شبانه روز میسر می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام تصریح کرد: اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه را ۲۳ میلیارد ریال اعلام کرده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار