رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام:

عبور وسایل نقلیه از میان دستجات عزاداری ممنوع است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام گفت: به منظور پیشگیری از وقوع حوادث رانندگی، عبور وسایل نقلیه از بین دستجات عزاداری ممنوع است.
کد خبر: ۱۱۷۵۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰ 15 July 2024
به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ علی‌احمد شاوردی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام، بیان داشت: از حضور و تجمع افراد در سطح معابر به جهت خطراتی که برای عزاداران دارد بخصوص در معابر روستایی و مناطق مسکونی قرار دارند، خودداری شود.
 
 وی افزود: به منظور پیشگیری از وقوع حوادث رانندگی عبور وسایل نقلیه از بین دستجات عزاداری و نیز سوار شدن و سوار کردن اشخاص روی رکاب و قسمت های بیرونی وسایل نقلیه ممنوع است، لذا به منظور حمل وسایل صوتی و طبل و … برای اجرای مراسم، حتما از چرخ دستی مناسب استفاده شود، زیرا تردد وسایل نقلیه از بین دستجات عزاداری ممنوع و خطرآفرین است.
 
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام، ادامه داد: رانندگان وسایل نقلیه اعم از سبک و سنگین هنگام تردد در مناطق مسکونی، روستایی باتوجه به پوشش مشکی و تیره عابرین و کاربران در این ایام‌ ضمن رعایت سرعت مطمئنه توجه لازم به جلو را داشته باشند و مراقب ایمنی تردد عابرین پیاده بخصوص در روستاها و مناطق مسکونی جهت پیشگیری از حوادث ترافیکی داشته باشند.
 
سرهنگ شاوردی خاطرنشان کرد: در نصب داربست‌ها و ایجاد ایستگاه‌های صلواتی، به گونه‌ای اقدام شود که باعث اشغال سطح معابر نشود و با فاصله ایمن و مناسب سطح سواره‌روها جانمایی شود که مشکلات ترافیکی برای عابران (عزاداران) و وسایل نقلیه فراهم نشود.
 
وی تصریح کرد: هیات‌های عزاداری برای جابجایی اعضاء و یا عزاداران از وسایل نقلیه ایمن استفاده کنند و از سوارکردن سرنشین در قسمت بار وانت به دلیل خطرات آن خودداری کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام، اظهار داشت: در هنگام پخش نذورات به نحوی اقدام شود که از ایجاد گره‌های ترافیکی جلوگیری و در تردد خودروهای عبوری نیز خللی وارد نشود.

وی یادآور شد: عزاداران در موقع عبور از عرض معابر احتیاط بیشتری داشته باشند و در هنگام حرکت هیأت مخصوصاً شب‌ها، کمترین سطح سواره‌رو را در اختیار بگیرند و عزیزانی که همیار محرم هستند، در قسمت‌های ابتدا و انتها و کنار دستجات مراقب حرکات خودروها و به ویژه موتورسیکلت سواران باشند.

سرهنگ شاوردی تاکید کرد: به خانواده‌های عزیز توصیه شود در هنگام حضور در مراسم، مواظب کودکان خود باشند و از ورود ناگهانی آنها به سطح معابر جلوگیری کنند.

وی در پایان اضافه کرد: چنانچه قصد تردد با خودروها را دارند، حتی الامکان اتوبوس وسایل نقلیه عمومی ایمن استفاده کنند و از سوار شدن دسته جمعی در قسمت اتاق بار و روی سپر اتومبیل‌ها خودداری کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار