امداد رسانی نیروهای آتش نشانی ایلام به ۵۸۸ مورد حادثه

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایلام گفت: نیروهای آتش نشان در سه ماهه نخست امسال برای امداد رسانی به ۵۸۸ مورد حادثه در سطح شهر و حومه شهر ایلام اعزام شده‌اند.
کد خبر: ۱۱۷۵۶۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۷ 14 July 2024

به گزارش تابناک ایلام ؛ نصرت‌اله لطفی  اظهار کرد: از این تعداد ۱۹۲ مورد مربوط به مهار آتش‌سوزی در مناطق مسکونی و غیرمسکونی و ۳۹۶ مورد هم امداد و نجات سوانح مختلف بوده است.

وی افزود: در طی سه ماهه اول امسال از ۳۸ مورد آتش سوزی مناطق مسکونی سه مورد آن عمدی و ۱۱ مورد بی احتیاطی، آتش‌سوزی اماکن اداری هفت فقره که یک مورد آن عمدی، آتش‌سوزی در مراکز تجاری ۱۸ مورد با سه فقره عمدی، آتش‌سوزی وسایل نقلیه ۱۷ فقره با ۲ مورد عمدی و هشت مورد بی احتیاطی، آتش سوزی مراکز پسماند و بازیافت ۴۸ فقره با ۲۵ مورد عمدی و ۲۳ مورد بی احتیاطی، آتش‌سوزی اراضی طبیعی، علفزار، فضاهای سبز و مزارع ۶۲ مورد که ۳۹ مورد عمدی و آتش سوزی مراکز صنعتی ۲ فقره که یک مورد آن عمدی و یک فقره دیگر بی احتیاطی بود.

لطفی یادآور شد: آتش‌نشانان ایلام علاوه بر آتش سوزی‌های عمدی یا بی احتیاطی عوامل دیگری نظیر نشت گاز، اتصالی سیم‌های برق یا نشت مواد نفتی نیز در بروز حوادث منجر به آتش سوزی دخیل بوده‌اند.

وی اضافه کرد: از ابتدای فروردین تا پایان خردادماه امسال ۳۹۶ فقره عملیات امداد و نجات توسط آتش نشانان ایلام انجام گرفت که سه مورد امداد کوه، ۴۶ مورد امداد آب، ۲ مورد امداد چاه، ۱۲۵ مورد زنده گیری مار و حیوانات خطرناک، ۱۵ مورد امداد تصادف و سوانح رانندگی، چهار مورد امداد خودکشی و ۸۰ مورد امداد قفل نظیر آسانسور از جمله موارد امداد و نجات توسط آتش نشانان ایلام بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایلام ادامه داد: در این بازه زمانی ۲۲۹ نفر توسط آتش نشانان از حوادث و سوانح مختلف نجات یافتند و ۱۳ نفر حادثه دیده نیز جهت مداوای بیشتر به مراکز درمانی اعزام شدند و سه نفر هم جان خود را از دست دادند.

وی بیان کرد: در سه ماهه نخست امسال یک هزار و ۸۲۶ نفر ساعت آتش‌نشان به محل حوادث اعلامی اعزام شدند و همچنین ۲ هزار و ۷۶۰ نفر ساعت آموزش‌های ایمنی به شهروندان، کارکنان دوایر دولتی، دانش آموزان و سایر اقشار ارائه دادند.

لطفی با اشاره به اینکه بیشتر حوادث سه ماهه اول سال مربوط به خردادماه بوده است، افزود: در این ماه آتش نشانان برای مهار ۱۴۰ فقره آتش سوزی در مناطق مسکونی، تجاری، دولتی، طبیعی و زراعی، صنعتی، مراکز پسماند و بازیافت و وسایل نقلیه اعزام شدند.

وی اظهار کرد: همچنین آتش نشانان ایلامی ۱۳۶ فقره عملیات امداد و نجات برای حوادث مختلف داشتند که در این عملیات‌ها موفق به امداد و نجات ۸۲ نفر شدند و در این عملیات ها ۸۴۵ نفر ساعت آتش نشان مشارکت داشتند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار