راه اندازی بازارچه های مرزی زمینه ساز رونق تجارت بین ۲ کشور ایران و عراق می شود

نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت : راه اندازی بازارچه های مرزی زمینه ساز رونق تجارت بین ۲ کشور ایران و عراق می شود
کد خبر: ۱۱۷۵۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰ 12 July 2024

 به گزارش تابناک ایلام؛ فلاحی بیان داشت : انتظار می رود که با پای کار آمدن طرف عراقی، شاهد راه اندازی و فعال شدن بازارچه های مرزی استان باشیم و با توجه به اینکه بازار عراق، بکر و دارای ظرفیت های بالایی برای تجار و سرمایه گذران ایرانی و عراقی است، می تواند موجب رونق اقتصادی در استان و کشور شود.

وی افزود : یکی از مهم ترین موضوعاتی که در این دیدار مطرح شد بحث بازارچه های مرزی با کشور عراق بود که نقش مهمی در افزایش سطح مراودات تجاری بین دو کشور دارد.

فلاحی بیان داشت : استان ایلام دارای ظرفیت های بسیار زیادی در حوزه کشاورزی، نفت و گاز، گردشگری است و با فعال کردن این حوزه ها، می توان تحول بزرگی در توسعه استان ایجاد کرد.

وی  با تاکید بر توجه دولت چهاردهم بر ظرفیت های استان، ابراز کرد: دولت چهاردهم می تواند بر روی مرز ایلام به عنوان دروازه مدیترانه سرمایه گذاری کند که کوتاهترین مرز برای رسیدن به کشورهای حوزه مدیترانه به منظور تبادلات تجاری باشد و مرز مهران می تواند هاب(قطب) تجارت بین المللی کشور تبدیل شود./ع

 

بیشتر بخوانید :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار