معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام؛

1200 کارشناس سلامت در مرز مهران در ایام اربعین فعالیت دارند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت : ۲۳ نفر مراقب سلامت، ۶ نفر پزشک عمومی، ۲ نفر ماما، ۶ نفر بهداشت محیط و ۳ نفر کارشناس روان و تغذیه هر روز در مراکز بهداشتی به ازای هر کشیک در ایام اربعین در مرز مهران خواهیم داشت، به طوری که در مجموع بیش از ۱۲۰۰ نفر کارشناس در مرز حضور دارند.
کد خبر: ۱۱۷۵۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۰ 12 July 2024

 به گزارش تابناک ایلام؛ دکتر هدایت حیدری‌زاده  در جلسه کمیته بهداشت اربعین حسینی دانشگاه علوم پزشکی ایلام بیان کرد: کنگره اربعین حسینی نمایش اقتدار و عظمت مسلمانان و شیعیان جهان است و سالانه میلیون‌ها نفر از مرز مهران به عراق سفر خواهند کرد. 

وی افزود : این کنگره در اواخر مرداد و اوایل شهریورماه برگزار می‌شود که دراوج گرمای شدید خواهد بود و باید یکسری مداخلات و اقدامات بهداشتی و آمادگی‌ها از قبل وجود داشته باشد. 

دکتر حیدری زاد  با اشاره به برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی ایلام در حوزه پیشگیری و غربالگری در ایام اربعین حسینی، تصریح کرد: کارشناسان جدید بهداشتی در این ایام حتماً آموزش ببینند و در مسیرهای تردد زائران قرار بگیرند و جلسات توجیهی آن‌ها حتما باید برگزار شود. 

وی تاکید کرد : سرکشی مداوم و مستمر از موکب‌ها، مراکز تهیه و پخت غذا، آب آشامیدنی، سرویس‌های بهداشتی و ... باید صورت پذیرد. 

دکتر حیدری زاد  یاد آور شد: سیستم‌های حمل زباله و محل‌های دفع زباله نیز باید کنترل شود که از بروز و شیوع بیماری‌های منتقله به وسیله بندپایان پیشگیری شود. 

وی گفت : محیط‌های کشت بیماری‌ها باید از قبل آماده و در دسترس باشد و همچینن کارشناسان بهداشت محیط در آماده‌باش کامل باشند. 

حیدری‌زاده گفت: غربالگری و بیماریابی فعال در ورودی مرز باید افزایش یابد و از گسترش بیماری در کشور پیشگیری شود. 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام بیان داشت: ضدعفونی و گندزدایی فضاهای عفونی مراکز بهداشتی و درمانی باید در اولویت باشد. 

دکتر علی نیکونهاد معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در این جلسه، مطرح کرد  در حوزه بهداشت محیط و پیشگیری از بیماری‌های واگیردار در سال گذشته به دقت زائران ایرانی و اتباع خارجی مورد غربالگری قرارگرفتند. 

وی افزود: در سال گذشته ۲۸ تیم بهداشت محیط در مرز مهران مستقر بودند که بیش از ۴۹ تن مواد فاسد منهدم شد و به طور مداوم این بازررسی‌ها ادامه یافت. 

وی بیان  کرد: در اربعین امسال یک ایستگاه سیار در هنگام پیک بازگشت زائرین قرار خواهیم داد که غربالگری را در ورود زائران به ایران انجام خواهند داد. /ع

 

بیشتر بخوانید :

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار