کد خبر: ۱۱۶۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰ 23 October 2015
انزلی - ایرنا - امام جمعه انزلی در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: باید مراقبت شود تا مراحل اجرای برجام با همدلی و همزبانی دنبال شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین با تاکید بر لزوم اجرای صحیح برجام اظهار کرد: باید مراقب باشیم دشمن از وظایف خود طفره نرود.
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری تصریح کرد: همه گفت و شنودها و مخالفت و موافقت در خصوص برجام انجام شد و بار دیگر توطئه دشمن که در صدد اختلاف در جمع ما بود، نقش بر آب شد.
وی افزود: نامه رهبری مانند همیشه راهگشا و فصل الخطاب است و نتیجه قطعی را اعلام نمود و پاسخ رییس جمهوری هم تاکیدی بر خواسته های به حق مردم شد و اعضای مذاکره کننده هم بر آن صحه گذاردند و بر تبعیت از امامت و رهبری تاکید کردند.
حجت الاسلام شمس الدین متذکر شد: حال باید بر اجرای صحیح و سالم برجام مراقبت شود تا با همدلی و همزبانی مرحله بعدی را دنبال کنیم و دشمن از وظایف خود طفره نرود.
وی تاکید کرد : دشمن هر روز با یک طرح می آید و باید نفوذ دشمن را جدی بگیریم و تذکرات رهبری را در این مورد سرلوحه قرار دهیم .
امام جمعه انزلی با بیان این که همه موظفیم مانند همیشه جلوی دشمن بایستیم، خاطرنشان کرد: اگر به فراز آخر بیانات مقام رهبری توجه کنیم، می بینیم ایشان تذکر داده اند که کشور با رفع تحریم ها بازار دشمنان نشود .
وی متذکر شد: هر کالایی که از دشمن بگیریم، مانند بمبی است که بر سر مسلمانان فرو می ریزد خصوصا از آمریکا نباید کالا بگیریم .
امام جمعه انزلی اظهار کرد : این امر هم برای تقویت اقتصاد مقاومتی است و هم برای آن که به دشمن بفهمانیم که همچنان در مبارزه با او هستیم و فکر نکند هر وقت خواست تحریم کند.
حجت الاسلام شمس الدین با عرض تسلیت ایام محرم، به روز عاشورا اشاره و تصریح کرد: در این روز حضور پر شور و شعور شما مومنین ، رعایت موازین و شئون درست اسلامی در حرکت دسته های عزاداری و توجه خاص به نماز ظهر عاشورا باید مورد توجه قرار گیرد .
وی اظهار کرد : این قابل قبول نیست که نمازی که بر آن تاکید شده و واجب است، انجام نشود ولی برای سید الشهدا عزاداری کنیم .
خطیب جمعه انزلی متذکر شد: مسئولان هیات ها باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که در زمان نماز، مداحان اذان بگویند و در هرجایی که هستند، نماز اقامه شود .
وی تصریح کرد : این فلسفه قیام عاشورا است که در آن بحبوحه جنگ و گرمای هوا ، امام حسین با یاران خود به نماز جماعت ایستادند و با آن شرایط نماز اقامه کردند .
حجت الاسلام شمس الدین تاکید کرد : اینجا صحنه مبارزه با هوای نفس است و باید هوای نفس را از خود دور کنیم و حین عزاداری به عبادت مشغول شویم .
وی متذکر شد: عزاداری باید با شئون اسلامی انجام شود و هم عزاداران هم تماشاگران باید بدانند که برای عزای سید الشهدا آمده اند و نباید با شکل نامناسب بیایند و این ناهنجاری ها نباید در عزاداری سید الشهدا وجود داشته باشد.
وی اظهار کرد : اگر موارد مغایر با شئونات اسلامی دیده شد ، همه باید نهی از منکر کنند، تریبون مداحان برای تذکر و توجه است اگر هر دسته و ذاکری تذکر در خصوص رعایت حجاب و دستورات اسلامی دهد؛ ناهنجاری ها رفع می شود.
بین دو نماز ظهر و عصر جمعه این هفته، دسته های عزاداری و نمازگزاران به سوگواری حضرت سیدالشهدا پرداختند.
شهرستان انزلی در 40 کیلومتری شمال غرب مرکز استان گیلان واقع است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار