مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام خبر داد ؛

اختصاص 110 میلیارد ریال از محل نفت و گاز به امکان مذهبی ایلام

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت:امسال ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار از محل نفت ، گاز و توازن و بودجه های استانی برای اماکن مذهبی اختصاص یافته است.
کد خبر: ۱۰۷۸۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱ 22 November 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ حجت الاسلام مرتضی عزیزی با اشاره به وجود ۷۵۰ مسجد در استان که همگی دارای هیات امنا هستند، اظهار داشت: مهمترین اقدام سال جاری اخذ سند مالکیت موقوفات و امکان مذهبی است که سال جاری ۲۸ جلد سند اماکن مذهبی در استان صادر شده است.

وی افزود: ۲۵۰ مکان مذهبی در استان یعنی ۳۰ درصد اماکن مذهبی استان فاقد سند مالکیت هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام یادآور شد: امسال ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار از محل نفت ، گاز و توازن و بودجه های استانی برای اماکن مذهبی اختصاص یافته است.

حجت الاسلام عزیزی تاکید کرد: یک هزار مکان مذهبی شامل مسجد ، حسینیه، فاطمیه، مهدیه، امامزاده و بقاع متبرکه در استان داریم که این اعتبار برای تعمیر ، مرمت و بازسازی این اماکن هزینه می شود.

وی اضافه کرد: اربعین امسال ۱۱ موکب اداره اوقاف در استان فعال بود که ۱۰۰ میلیارد ریال برای این موکب ها از محل موقوفات و کمک خیرین هزینه شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام در خصوص ایجاد نمایندگی اوقاف در دهلران گفت: برای رفع این مشکل نمایندگی اوقاف در شهرستان دهلران بصورت مشترک با شهرستان مهران امورات اوقاف را پیگیری می کند./م

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
درحال حاضر ودر این شرایط کارهای بهتری میشد انجام داد ای کاش دقت بیشتری در خرج کردن میکردید
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار