بسته خبری ویژه «تابناک گیلان»؛
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر‌رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به سادگی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود...
کد خبر: ۱۰۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۹ 03 March 2015
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر‌رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به سادگی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پررنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد. 

رصد‌خانه «تابناک گیلان» جایی است که خبرهای پوششی و ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم‌توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. 


12 اسفند روز جهانی حیات وحش

به گزارش تابناک،اندرز حکیمانه ای را اغلب شنیده ایم که مراقب افکارت باش که گفتارت می شود، مراقب گفتارت باش که رفتارت می شود، مراقب رفتارت باش که عادتت می شود، مراقب عادتت باش که شخصیتت می شود، مراقب شخصیتت باش که سرنوشتت می شود.
سوم مارس مقارن با 12 اسفند روز جهانی حیات وحش است ؛ اما قصد آن نیست که به سیاق معمول مناسبتی از وضعیت رفتارهای نامناسب انسانی بگوییم که هنجار حیات وحش را از بین برده است.

با مردم برای مردم،شعار هفته منابع طبیعی

به گزارش تابناک، ابراهیم فرجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در صومعه‌سرا با تبریک فرا رسیدن هفته منابع طبیعی با بیان اینکه امسال همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی 6 هزار اصله نهال در بین شهروندان صومعه‌سرا توزیع می‌شود حفظ و نگهداری و احیای فضای سبز و منابع طبیعی را از وظایف این نهاد عنوان کرد و گفت: برای حفظ منابع طبیعی به همکاری مردم نیاز است.وی با اشاره به شعار هفته منابع طبیعی با عنوان «با مردم برای مردم» خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرموده‌اند فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی جامعه تبدیل شود.

جوان لنگرودی به شهادت رسید

به گزارش تابناک گیلان،مراسم تشییع پیکر پاک مدافع حرمین عسکریین پاسدار شهید فرهاد خوشه بر، همزمان با ایام حزن و اندوه بی بی دو عالم، فاطمه الزهرا(س)در شهرستان لنگرود برگزار می‌شود.

شهید «خوشه بر» از جوانان ولایی روستای کوشالشاه لنگرود بود که شامگاه یکشنبه ۱۰ اسفند در جوار حرمین عسکریین عراق به شهادت رسید. 

وضعیت هوای استان ناپایدار است

به گزارش تابناک گیلان، مهدی کوثری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت هوای گیلان اظهار کرد: آسمان نقاط مختلف گیلان ابری و بارانی است.
وی با بیان اینکه سامانه کم‌فشار در زمین مستقر شده است، افزود: بر همین اساس امروز سه‌شنبه آسمان گیلان نیمه ابری و ابری همراه با بارندگی است.


مدیر تالار منطقه ای بورس رشت گفت: در معاملات روز سه شنبه بورس اوراق بهادار گیلان، 11میلیون و 462 هزار و 725 سهم داد و ستد شد.
محمدرضا مهران فر عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان سهم به ارزش اقتصادی 17 میلیارد و 815 میلیون و 456 هزار و 72 ریال مورد داد و ستد قرار گرفت که 63 درصد مربوط به خرید سهام است.
وی اظهار داشت: هفت میلیون و 760 هزار و 763 سهم به ارزش اقتصادی 11 میلیارد و 307 میلیون و 465 هزار و 144 ریال خریداری شده است.


به گزارش تابناک گیلان،تصادف یک دستگاه آمبولانس خصوصی در استان گیلان و حریق آن ، موجب مرگ یک پرستار و مصدومیت راننده آن شد.
به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی 115 گیلان به خبرگزاری ایرنا ، رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان گیلان گفت : در تصادف آمبولانس خصوصی شهرستان لاهیجان و آتش سوزی این دستگاه آمبولانس شامگاه دوشنبه یک پرستار جانش را از دست داد و راننده نیز مصدوم شد.


به گزارش تابناک گیلان از صومعه‌سرا، کسما یکی از قدیمی‌ترین دهستان‌های این شهرستان است و زمانی شهر صومعه‌سرا و روستاهای همجوار تابعه این دهستان بودند و کسما مرکز روستاها و دهستان‌های اطراف بود.
وجود حمام قدیمی با قدمت بیش از 100 سال بقعه معروف و رودخانه حاشیه آن، ساختمان‌های قدیمی، پایگاه روحانی مبارز میرزا کوچک جنگلی و مردمانی با آداب و سنن و فرهنگ اصیل گیلانی  و زادگاه هنرمندان و نویسندگانی صاحب نام که بیانگر این ادعاست، از ویژگی‌های منحصر به‌فرد «کسما» محسوب می‌شود.


به گزارش تابناک گیلان، نمایندگان گیلان در جریان رقابت های فوتبال لیگ دسته اول و دسته دوم باشگاه های کشور ، به دو پیروزی دست یافتند .

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایرنا ، در رقابت های لیگ دسته اول کشور ، تیم فوتبال اتکاء گلستان مقابل داماش گیلان حاضر نشد و در چارچوب رقابت های لیگ دسته دوم کشور نیز ، تیم فوتبال سپیدرود رشت با پیروزی برابر شهرداری گرگان اولین گام خود را در مرحله دوم این مسابقات محکم برداشت .






منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار