کد خبر: ۹۳۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳ 13 September 2015
آستارا - ایرنا - اردوی فرهنگی جانبازان 70 درصد نابینای گیلان در منطقه حیران آستارا برگزار شد.
[اردوی فرهنگی جانبازان گیلان در منطقه حیران برگزار شد]

رییس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران آستارا روز یکشنبه در حاشیه این اردوی فرهنگی به خبرنگار ایرنا گفت : 21 نفر از جانبازان 70 درصد نابینای استان گیلان در قالب اردوی دو روزه فرهنگی از جاذبه های گردشگری شهرستان آستارا بهره بردند.
ایرج غنی پور با اشاره به اینکه تماشای جاذبه های طبیعی و خدادادی منطقه حیران آستارا هدف جانبازان هشت سال دفاع مقدس در قالب این اردو بود ، افزود : در این اردو علاوه بر حضور جانبازان ، تعدادی از مسوولان اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان و نیز خانواده جانبازان شرکت کرده بودند.
غنی پور جان فشانی های جانبازان را در جهت پاسداشت از خاک میهن یک حرکت الهی خواند و افزود : این عزیزان با تلاش بی وفقه خودشان ، اقتدار دوباره ملت ایران را به ارمغان آوردند و مظهر و نمونه بارز ایثار و فداکاری در نزد آزادگان جهان شدند.
وی الگوی جانبازان در دوران جنگ تحمیلی را حضرت اباالفضل العباس (ع) ذکر کرد و ادامه داد : جانبازان کشور ما با الگو گرفتن از شخصیت علمدار کربلا ، شجاعت و قدرت خود را ثابت کردند و با ایستادگی و ثبات قدم در راه دین ، به درجه رفیع جانبازی نائل آمدند.
استان گیلان هشت هزار شهید و 22 هزار جانباز تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کرده که در این میان سهم شهرستان آستارا 160 شهید و 616 جانباز است.
شهرستان 86 هزار نفری آستارا در 200 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار