کد خبر: ۸۹۶۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷ 06 September 2020

 

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با ابراز خرسندی از رتبه پنجمی گیلان در تولید عسل گفت: شهرستان‌های تالش، آستارا، رضوانشهر، ماسال، رودسر، املش و لنگرود قطب‌های تولید عسل در گیلان هستند.

رتبه پنجم گیلان در تولید عسل ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت علی‌اکبر نژاد امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برداشت زنبورعسل از مهرماه در گیلان آغاز می‌شود، اظهار کرد: در گیلان چهار هزار و ۸۰۰ زنبوردار وجود دارد لذا بسیار امیدواریم امسال از ۳۳۴ هزار و ۶۱۴ کندوی عسل ۶ هزار تن عسل برداشت شود.

وی با تأکید بر برنامه سه‌ساله در خصوص افزایش تولید زنبورعسل در گیلان افزود: سازمان جهاد کشاورزی برنامه سه‌ساله در تولید زنبورعسل دارد به‌گونه‌ای که در سال جاری پنج هزار و ۶۶۸ تن عسل، در سال آینده پنج هزار و ۸۳۸ تن عسل و در دو سال آینده ۱۳ تن عسل تولید می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با ابراز خرسندی از رتبه پنجمی گیلان در تولید عسل تصریح کرد: شهرستان‌های تالش، آستارا، رضوانشهر، ماسال، رودسر، املش و لنگرود قطب‌های تولید عسل در گیلان هستند.

علی اکبر نژاد با اذعان به اینکه تولید عسل دارای محصولات بسیار خوب جانبی و مفید است، بیان کرد: سال ۹۸  حدود ۶۰ کیلو ژل رویال، 5 هزار و ۲۹۴ کیلو گرده گل، ۸۷ هزار و ۶۳۲ کیلو موم و چهار هزار و ۹۴۲ کیلو بره موم در گیلان تولید شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار