کد خبر: ۸۸۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲ 04 September 2015

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم‌پزشکی گیلان گفت: تجمیع بیمه‌ها راهکاری مناسب در رفع چالش طرح نظام سلامت است.
خبرگزاری فارس: تجمیع بیمه‌ها راهکاری در رفع چالش طرح نظام سلامت است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابل، فردین مهرابیان در نخستین همایش یک‌روزه منطقه‌ای پژوهش در حوزه‌های اداری مالی نظام سلامت با اشاره به چالش‌های طرح نظام سلامت، اظهار کرد: از چالش‌های موجود نظام سلامت می‌توان به ناهماهنگی بیمه‌ها، درمان‌محور بودن که نیازمند بسته‌های حمایتی برای پیش‌گیری، بهداشت و ارتقا نظام سلامت است اشاره کرد.

وی تحمیل بار اضافی بر آموزش، چالش‌های ذاتی طرح تحول و کم‌توجهی به خدمات پیش‌گیری و بهداشت، چالش‌های اجرایی طرح تحول، افزایش مصرف تقاضای القایی و تحمیل هزینه اضافه بر سیستم بهداشت و درمان، افزایش بار درمان و کاهش فرصت برای پژوهش را از دیگر موارد چالش در این حوزه برشمرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم‌پزشکی گیلان، تصریح کرد: در طرح نظام سلامت همچنین با چالش افزایش توقعات از سیستم بهداشت و درمان کشور، نادیده گرفتن نیازهای کارکنان، محقق نشدن بار مالی طرح در سال آینده، همراهی نکردن بیمه‌ها و تأخیر در پرداخت به بیمارستان‌ها مواجه هستیم.

مهرابیان با اشاره به راهکارهای عمده رفع این چالش‌ها، یادآور شد: باید تجمیع بیمه‌ها و کارآمد کردن بیمه‌ها، تزریق متناسب و به موقع منابع مالی به حوزه سلامت، دستورالعمل الگوریتم دارویی برای مراکز درمانی تابعه دانشگاه‌های علوم‌پزشکی تهیه و ابلاغ شود.

وی با اشاره به مدیریت منابع، خاطرنشان کرد: در راستای ارتقا کیفیت خدمات پرستاری و ایجاد انگیزه در بین نیروی انسانی کارآمد پرستار و پیراپزشکی در مراکز درمانی وابسته باید بسته‎های حمایتی تهیه و ابلاغ شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم‌پزشکی گیلان، گفت: علاوه بر بیمارستان‌های دولتی بخش‌های دانشگاهی و پاراکلینیکی ارزیابی شده و علاوه بر مدیریت رضایت‌مندی به مدیریت کارآمدی نیز توجه شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار