کد خبر: ۸۵۰۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵ 16 May 2020

کمیته مقابله با بیماری‌های گوارشی در آستارا تشکیل شد

تابناک/ کمیته مقابله با بیماری‌های گوارشی و انتقالی از آب و غذا، برای جلوگیری از افزایش مبتلایان به بیماری گاستروانتریت یا التهاب معده و روده، در شهرستان آستارا تشکیل شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا روز شنبه در اولین نشست این کمیته در بیمارستان این شهرستان گفت: نظارت بر بهداشت مواد غذایی و آب، مدیریت پسماند، بهداشت فردی و پیشگیری از بیماری های منتقله از آب و غذا از وظایف این کمیته است.

نظام عباسی افزود: ساماندهی فروشندگان دوره ‌گرد، نظارت بر ایستگاه های تصفیه آب، شناسایی نقاط حساس شبکه آب و نظارت بر کلرزنی، برگزاری کلاس‌های آموزش کشاورزان، گندزدایی و شست و شوی سرویس‌های بهداشتی باید مورد توجه این کمیته باشد.

وی ادامه داد: آستارا به دلیل موقعیت مرزی و گردشگری، از حساسیت ویژه برخوردار است و کنترل بیماری های منتقله از آب و غذا نظیر وبا و گاستروانتریت در این شهرستان ضرورت دارد.

وی بیان کرد: آزمایش های وبا و گاستروانتریت در مراکز بهداشتی آستارا انجام می شود و کلرزنی آب آشامیدنی، شست و شوی سبزیجات، رعایت بهداشت فردی و مراجعه به موقع بیماران اسهالی به پزشک، نقش مهمی در سلامتی دارد.

دانشگاه علوم پزشکی گیلان روز گذشته با اعلام بستری ۱۴ کودک مبتلا به گاستروانتریت در بیمارستان آستارا، تشکیل کارگروه علمی مقابله با این بیماری را خواستار شده بود.

شبکه بهداشت و درمان آستارا با ۶ مرکز بهداشتی، یک بیمارستان ۱۳۲ تختخوابی، ۲۳ خانه بهداشت و حدود ۵۰۰ نفر نیروی انسانی فعالیت می کند.

شهرستان مرزی و گردشگرپذیر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار