کد خبر: ۸۴۴۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳ 01 May 2020

راهداری آستارا: مرگ راننده روسی در پایانه بار ارتباطی با کرونا ندارد

تابناک/رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آستارا گفت: مرگ راننده روسی کامیون صادرات کالا در پایانه بار این شهرستان، طبق اظهارات پدر متوفی و بررسی‌های اولیه عوامل بهداشت و درمان، ارتباطی با بیماری کرونا ندارد.

رمضان دانش روز جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: قبل از ظهر دیروز مرگ یک راننده جوان روسی در پایانه بار آستارا مقابل تالاب استیل این شهرستان گزارش شد و با حضور تنی چند از مسئولان، مدیر شبکه بهداشت و درمان و پدر و همکاران راننده متوفی، موضوع در محل بررسی شد.

وی ادامه داد: بنا بر اظهارات پدر راننده متوفی، آنها با هم در حمل و نقل کالاهای صادراتی از آستارا به روسیه از طریق گمرک آستارا فعالیت می کردند و پسرش که حدود ۲۴ سال سن داشته، سابقه بیماری نداشته و مرگ او ربطی به بیماری کرونا ندارد.

وی افزود: دکتر نظام عباسی مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا نیز طبق بررسی های اولیه، ارتباط فوت راننده با بیماری کرونا را رد کرد و جسد برای بررسی های تکمیلی به سردخانه بیمارستان شهید بهشتی آستارا منتقل شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای آستارا گفت: برابر اظهارات همکاران متوفی و رانندگان سایر کامیون های خارجی، مرگ راننده در پایانه بار به طور ناگهانی و به احتمال قوی ناشی از سکته قلبی بوده است.

برخی کاربران شبکه های اجتماعی در خصوص علت فوت راننده روسی در پایانه بار آستارا، احتمال ابتلا وی به کرونا را مطرح کرده بودند.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است و از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که این روزها نه تنها کشور ما بلکه بیش از ۲۰۰ کشور دنیا را درگیر کرده، از همان روزهای نخست گیلان را هم به شدت متاثر کرد و این خطه از جمله کانون های این بحران در کشور بود که از این محل هم خسارتهای سنگینی به آن و نیز اقشار آسیب پذیر و مشاغل مختلف وارد شد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با سه راه زمینی، دریایی و ریلی از مبادی مهم صادرات و واردات کالاست و اداره کل گمرک این شهرستان نیز به طور شبانه روزی فعالیت می کند.

این شهرستان با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار