کد خبر: ۸۰۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۵ 20 August 2015


مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از برخورد قاطع با هرگونه سوءاستفاده‌های انتخاباتی از بقاع متبرکه این استان خبر داد و گفت: هیئت‌های امنا از ظرفیت‌های بقاع متبرکه برای برنامه‌های سیاسی استفاده نکنند.
خبرگزاری فارس: برخورد با سوءاستفاده‌های انتخاباتی از بقاع متبرکه گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، حجت‌الاسلام ولی عادلی بعد از ظهر امروز در همایش استانی تجلیل از امامزادگان گیلان که در بقعه سید عباس سیاه تن بخش تولمات شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: اوقاف و امور خیریه استان موفقیت خود را مدیون هیئت‌ امنای خادمان رسمی و افتخاری و ائمه جماعات است.

وی افزود: اوقاف امروز با داشتن نیروهای مردمی در جنگ فرهنگی با سربازان جان برکف نقش‌آفرین است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه مقام معظم رهبری امامزادگان را سند ارزشمند برای مردم می‌دانند، گفت: جوامع اسلامی با نگاه به گذشته و داشتن چنین اسناد با ارزشی به خود می‌بالند.

وی به اهداف برگزاری همایش تکریم از امامزادگان و بقاع متبرکه اشاره کرد و گفت: ترویج فضایل اهل بیت و تقویت بنیه دینی و معنوی مردم و تبدیل آستان مقدس امامزادگان به قطب فرهنگی از اهداف همایش مذکور است.

عادلی حفظ شأنیت و معنویت امامزادگان در سطح جامعه را یکی دیگر از اهداف عنوان کرد و گفت: امامزادگان مظهر تبعیت از ولایت هستند.

وی با بیان اینکه گیلان به لحاظ تعداد امامزاده رتبه سوم کشوری را دارد، تصریح کرد: دلیل حضور زیاد امامزادگان در استان‌های کشور، دعوت، هجرت و محبت و علاقه مردم ایران به این بزرگواران است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان آشنایی با سیره و تاریخ زندگی امامزادگان را یکی دیگر از اهداف برگزاری همایش مذکور برشمرد و اظهار کرد: مردم می‌توانند از آنها به عنوان الگوهای سبک زندگی اسلامی استفاده کنند.

وی تبیین جایگاه علمی و معرفتی امامزادگان را هدف دیگر همایش مذکور برشمرد و گفت: وجود امامزادگان نیاز به دلیل ندارد و بسیاری از شهرها مانند آستانه‌اشرفیه تنها به دلیل حضور این بزرگواران ساخته شده است.

عادلی اعضای هیئت امنای مساجد و بقاع متبرکه را از بهترین افراد جامعه دانست و افزود: ستاد بررسی صلاحیت اعضا با حضور امام جمعه، فرماندهی سپاه و دو معتمد از اداره اوقاف و امور خیریه وظیفه تأیید صلاحیت افراد را به‌عهده دارد.

وی مبارزه با هرگونه خرافه‌پرستی را یکی از برنامه‌های مهم سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد و از اعضای هیئت امنا، ائمه جماعات و مسئولان خواست در این زمینه کمک حال اوقاف باشند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان با تأکید به برخورد قاطع با هرگونه سوءاستفاده‌های انتخاباتی از بقاع متبرکه، به هیئت‌های امنا تذکر داد که از ظرفیت‌های بقاع متبرکه برای برنامه‌های سیاسی استفاده نکنند.

وی در ادامه به اعتبار هزینه شده در سال 93 برای مرمت، بازسازی، تعمیر و ساخت مساجد در استان اشاره کرد و یادآور شد: از 4 میلیارد تومان اعتبار، مبلغ 280 میلیون و 400 هزار تومان اعتبار به مساجد شهرستان صومعه‌سرا اختصاص یافته است.

به گزارش فارس، در مراسم مذکور از خادمان، خیران و اعضای هیئت امنای نمونه استان تجلیل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار