کد خبر: ۷۸۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰ 18 August 2015

جانشین فرمانده نیروی دریایی شمال کشور گفت: ناوگروه جمهوری اسلامی ایران به همراه ناوشکن دماوند و یکی از ناوهای کلاس پیکان به روسیه سفر می‌کند.

خبرگزاری فارس: سفر ناوگروه ایران به روسیه

به گزارش خبرنگار فارس از انزلی، ناخدا یکم محمدرضا احمدی کرمانشاهی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت صلح و دوستی در دریای خزر اظهار کرد: با هدف ترویج فرهنگ صلح و دوستی در دریای خزر ناوگروه جمهوری اسلامی ایران به همراه ناوشکن دماوند و یکی از ناوهای کلاس پیکان به روسیه سفر می‌کند.

وی با بیان اینکه این سفر به درخواست فدراسیون روسیه می‌گیرد، افزود: به‌زودی در چارچوب این سفر از بنادر اطراف دریای خزر بازدید انجام می‌شود.

جانشین فرمانده نیروی دریایی شمال کشور گفت: این بازدید به صورت متقابل و در پاسخ به بازدید ناوگروه روس‌ها از ناوگان دریایی جمهوری اسلامی ایران در شمال کشور انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: دریای خزر بهترین گزینه برای همکاری و منشأ منافع مشترک کشورهای حاشیه دریای خزر است ضمن اینکه برای همسایه‌های خود ارزش بسیار والایی قائل هستیم.

کرمانشاهی سفر ناوگروه روسی به انزلی را از منظر روابط مشترک دارای شیرینی‌ها و فواید بسیاری برای دو طرف ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم اواسط ماه اکتبر، دریانوردان ایرانی نیز بازدید متقابلی از کشور روسیه داشته باشند و این دید و بازدیدها استمرار یابد.

به گزارش فارس، سومین حضور ناوگروه‌های روسی در جمهوری اسلامی ایران مدتی قبل در بندرانزلی پهلو گرفت، پیش از این در سال‌های 86 و 93 ناوگروه‌های این کشور با هدف ارتقای روابط دوستانه به ایران سفر کرده بودند.

یک ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز تیر ماه سال 92 با اعزام به آب‌های سرزمینی کشور روسیه در بندر آستراخان این کشور پهلو گرفته بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار