ماجرای ‌رانتخواری ‌در حوزه غذا و دارو / امضاهای طلایی در سازمان غذا و دارو ‌برای ثبت سفارش واردات دارو

کد خبر: ۷۶۶۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸ 29 July 2019

تابناک / گروه استان‌ها ـ نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از تشکیل کمیته‌ای مشترک برای رسیدگی به تخلفات در زمینه تأمین دارو خبر داد و گفت: برای مقابله با رانت‌خواری در سازمان غذا و دارو باید سازوکارهای این سازمان شفاف شود.

محمدحسین قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، شفافیت در سازمان غذا و دارو، مقابله با رانت‌خواری و حذف امضاهای طلایی در مجموعه این سازمان را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: کمیته مشترک دولت و مجلس برای تحقیق و رسیدگی به تخلفات در حوزه تأمین دارو و تجهیزات پزشکی تشکیل شده است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از فراهم شدن مقدمات فعالیت کمیته مشترک بین دولت و مجلس برای تحقیق بیشتر در مورد انحرافات ایجاد شده در سازمان غذا و دارو سخن گفت و عنوان کرد: به غیر از سازمان غذا و دارو و مجلس، نمایندگانی از حوزه‌های نظارتی نیز در این کمیته مشترک و ویژه عضویت دارند.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس یکی از دغدغه‌های دولت در بحث سلامت را نابه‌سامانی‌های ایجاد شده در حوزه سازمان غذا و دارو خواند و تصریح کرد: در همین راستا یکی از شعارهایی که نمکی در بدو ورودش به وزارت بهداشت و درمان داده بود نیز به شفافیت در حوزه سلامت به‌ویژه در بخش سازمان غذا و تأکید داشت.

 

قربانی تخصیص ارز با نرخ 4 هزار و 200 تومانی به دولت برای تأمین داروهای خاص و تجهیزات پزشکی را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: طبق تحقیقات به عمل آمده رانت‌های زیادی در مجموعه سازمان غذا و دارو اتفاق افتاده است به همین دلیل کمیته‌ای مشترک برای بررسی عملکرد این سازمان در حوزه تأمین دارو تشکیل شد.

وی شفافیت در نحوه تأمین دارو و بررسی بحث امضاهای طلایی در سازمان غذا و دارو را از جمله اهداف تشکیل این کمیته مشترک دانست و گفت: ایجاد ساختاری مناسب جهت شفافیت اطلاعات اقتصادی، نظارت بر نحوه ثبت سفارش واردات دارو و مشخص بودن نحوه تخصیص ارز برای این‌کار، در سازمان غذا و دارو ضروری است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس حمایت از بخش خصوصی برای تأمین داروهای مورد نیاز کشور را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: بخش خصوصی بازوی وزارت بهداشت و درمان برای تأمین داروهای مورد نیاز کشور است بنابراین باید برای تقویت و حمایت از آنان سازو کارهایی تدوین و عملیاتی شود.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس از جلسه دیروز کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با هدف بحث و بررسی در مورد سازمان غذا و دارو را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در این جلسه حذف امضاهای طلایی در سازمان غذا و دارو و نظارت دقیق‌تر بر نحوه صدور مجوزها به صورت مفصل توسط نمایندگان مورد کنکاش قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار