عقب ماندگی ها و محرومیتهای شهرستان رشت را جبران می کنیم

کد خبر: ۷۶۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰ 13 August 2015

رشت - ایرنا - فرماندار رشت گفت : تلاش می کنیم عقب ماندگی ها را جبران کنیم و جایگاه این شهرستان را به حد متوسط کشوری برسانیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، سید عیسی مهدوی در نشست خبری در جمع رسانه های گروهی استان با بیان این که در بحث اجرای زیرساخت ها از تلاش فرمانداران دوره های قبلی قدردانی می کنم ، افزود : باوجود این تلاش ها، شهرستان رشت برای رسیدن به آنچه که مدنظر بوده در بسیاری از ابعاد مشکل دارد و محروم است که ما سعی می کنیم جایگاه شهرستان رشت را به حد متوسط کشوری برسانیم.
وی عقب ماندگی در زیرساخت ها را یکی از مشکلات این شهرستان خواند و گفت : تلاش کردیم با جهت دهی اعتبارات و پروژه های عمرانی از لحاظ پیگیری های ملی و یا موضوعات دیگر تلاش کنیم.
وی جمعیت شهرستان رشت را 930 هزار نفر عنوان و بیان کرد : شهرستان رشت با 76 درصد جمعیت شهری و 24 درصد روستایی یکی از شهرستان های مهم و پایه ای استان است که اقداماتی را که برای این شهرستان انجام می شود ، برای کل استان تاثیرگذار است.
مهدوی تصریح کرد : به عنوان نماینده دولت تدبیر و امید در این دوساله تلاش کردیم که تمامی اهداف و نگاه دولت را در بخش های مختلف در این شهرستان بکار ببندیم.
وی با اشاره به عملکرد دولت در دو ساله اخیر در این شهرستان اظهار کرد : در این مدت گازرسانی به روستاییان 20 درصد افزایش یافته که با آمار 78 درصد برخورداری جمعیت روستایی از نعمت گاز از متوسط استان با آمار 76 درصد بالاتر هستیم.
مهدوی اضافه کرد : همچنین در بخش آب روستایی و شهری پنج درصد و در بخش راه و شهرسازی طی این دوسال هفت تا هشت درصد رشد داشتیم که خیلی تاثیرگذار در جبران عقب ماندگی هااست.
وی درباره بهره مندی شهرستان رشت از خدمات بهداشتی و خانه های بهداشت نیز تصریح کرد : همه جمعیت شهرستان تحت پوشش خدمات خانه های بهداشت است.
وی با اشاره به بهره برداری از 320 پروژه در شهرستان رشت در سال گذشته گفت : بسیاری از این پروژه ها تاثیرگذار بودند و روند تکمیل و بهره برداری از طرح های تاثیرگذار همچنان ادامه دارد.
فرماندار رشت با بیان این که بدنبال اجرای پروژه های اشتغال زا هستیم، اظهار کرد : پارسال بیش از یکهزار و 200 فرصت اشتغال در این شهرستان ایجاد کردیم و امسال نیز در هفته دولت پروژه های تاثیرگذار با اشتغال مناسب را برای افتتاح داریم.
وی یکی از ظرفیت های رشت را توسعه شهری و محور توسعه پایدار را مدیریت شهری خواند و گفت : شورا و شهرداری دقت کنند که توسعه شهری مدیریت شهری دارد و یکی از پایه ها و اساس کار ماست.
وی کشاورزی، جاذبه های توریستی و گردشگری، آثار تاریخی، مذهبی، شهر و شهرک صنعتی، منطقه آزاد انزلی، صنایع دستی را از جمله ظرفیت ها و پتانسیل شهرستان رشت عنوان و بیان کرد : این ظرفیت ها می توانند زمینه خوبی برای اشتغالزایی و توسعه فراهم آورند که باید برای آنها برنامه ریزی دقیق و گسترده انجام داد.
مهدوی تصریح کرد : شهرستان رشت با بیش از 70 هزار هکتار اراضی کشاورزی و تولیدات آبزی و مرغ جایگاه ویژه ای دارد و در استان دارای مقام اول تولید در این زمینه است.
وی با بیان این که در حال حاضر دو شهر صنعتی بزرگ ، یک مجتمع کارگاهی و سه ناحیه صنعتی در شهرستان رشت داریم، تصریح کرد : صنایع تبدیلی و همخوانی صنایع با ظرفیت های استان می تواند در توسعه کشاورزی و اشتغالزایی نقش موثری داشته باشد.
وی حساسیت محیط زیست، آلودگی های آب ها توسط پسماندهای خانگی و صنعتی و مهاجرت به شهرها و حاشیه نشینی را از تهدیدات در این شهرستان خواند.
فرماندار رشت در بخش دیگری از سخنانش ؛ با اشاره به نامگذاری هفدهم مرداد به عنوان روز خبرنگار و یاد و خاطره شهدای خبرنگار به ویژه شهید محمود صارمی را گرامی داشت و گفت : خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و مسوولان هستند.
وی افزود : خبرنگاران به خوبی از دغدغه ها و مطالبات مردم آگاهند و مشکلات را به مسوولان انتقال می دهند تا آنها به رفع آنها بپردازند.
مهدوی گفت : مسوولان باید به خبرنگاران صادقانه پاسخگو باشند و مسوولان باید در رفع مشکلاتی که خبرنگاران انتقال می دهند کوشا باشند.ک/
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار