دمای اردبیل خنک می‌شود

کد خبر: ۷۵۷۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰ 27 June 2019

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیاوش محمدی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، از فردا ضمن پایداری نسبی جوی، دمای هوای استان اردبیل چند درجه‌ای کاهش می‌یابد و پدیده غالب در سطح استان وزش باد گاهی با سرعت تند (بویژه در ساعات بعدازظهر) پیش‌بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: روز جمعه با عبور ناپایداری ضعیف از منطقه و از طرفی وزش باد شمالی (گاهی با سرعت تند)، ضمن افزایش ابر و خنکی هوا در برخی نقاط بارش پراکنده (غالباً بصورت رگبار و احتمال رعدوبرق) نیز انتظار می‌رود.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: در روز شنبه هفته آینده جوی نسبتاً پایدار در بیشتر مناطق استان اردبیل حاکم بوده و در مناطق مرکزی وزش باد بصورت تند خواهد بود.

محمدی افزود: از روز یکشنبه هفته آینده سامانه ناپایداری وارد استان اردبیل می‌شود.

وی گفت: امروز در سطح استان اردبیل هوای گرم (با بیشینه دمای ۳۸ درجه سلسیوس در مناطق شمالی و شهرستان کوثر) تداوم می‌یابد که در بعدازظهر در مناطقی از استان با وزش باد نیز همراه است.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان اردبیل اظهار داشت: با توجه به تداوم هوای گرم طی امروز، صرفه جویی در مصرف آب و برق توصیه می‌شود.

محمدی افزود: با توجه به شرایط محلی در برخی مناطق استان اردبیل (با پوشش جنگل و مراتع) آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع بر اثر وزش باد گرم دور از انتظار نیست.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار