کد خبر: ۷۵۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹ 12 August 2015
فرمانده ناوگروه روسی گفت: دریای خزر منابع بسیار گسترده‌ای دارد و امیدواریم از آن با توجه به شرایط زیست‌محیطی به درستی استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر انزلی، کریل تارننکو  قبل از ترک ناوهای روسی از بندر انزلی به خبرنگاران اظهار کرد: از بندر انزلی بسیار خوشمان آمد، زیرا این بندر مانند دیگر بنادر بین‌المللی دارای ساختمان‌های مجهز است.

وی با ابراز خرسندی از استقبال خوب و میهمان‌نوازی مسئولان بندر انزلی تصریح کرد: به ویژه میهمان‌نوازی و استقبال نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تشکر می‌کنیم.

فرمانده ناوگروه روسی بازدید از ماسوله، منطقه آزاد انزلی، کاخ موزه و ... را از نقاط زیبا و جالب توجه گیلان و ایران عنوان کرد و افزود: نظیر چنین مناطقی زیبا نیز در روسیه وجود دارد و اگر فرصتی پیدا شود بار دیگر به ایران سفر می‌کنیم.

وی ادامه داد: از طرف ناوگان نیروی دریایی روسیه در دریای خزر از همتایان ایرانی برای حضور در روسیه و بازدید از بندر آستراخان دعوت می‌کنیم.

تارننکو دریای خزر را دارای منابع گسترده طبیعی خواند و خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط زیست محیطی امیدواریم از این منابع طبیعی استفاده درست کنیم.

به گزارش فارس، دو ناو رزمی نیروی دریایی فدراسیون روسیه برای تقویت روابط دو کشور ایران و روسیه وارد بندر انزلی شده بودند که پس از سه روز پهلو‌گیری در بندر انزلی دقایقی پیش این بندر را به مقصد باکو ترک کردند.

در این سفر 130 نفر در دو ناوگروه مذکور حضور داشتند و تمرین نظامی مشترک به منظور ارتقاء سطح آموزش کارکنان با دو ناو ایرانی شامل ناوشکن دماوند و ناو موشک‌انداز جوشن و پیکان و به همراه یک فروند بالگرد را در محدوده 20 درصد سهم جمهوری اسلامی ایران در دریای خزر انجام دادند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار