توسعه فرودگاه بین المللی گیلان نیازمند تعامل و همگرایی است

کد خبر: ۷۴۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸ 09 August 2015
رشت - ایرنا - مدیرکل فرودگاه گیلان تاکید کرد : توسعه فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت بعنوان یکی از زیرساخت های عظیم استان نیازمند تعامل و همگرایی مسوولان است.

فتاح رضوانی روز یکشنبه در نشست خبری افزود : اگر چه صنعت هوایی در گیلان به این افتخار نایل شده که در زمان حاضر ،سه برابر سنوات پیشین پذیرش مسافر داشته باشد ، اما همزمان با چالش های بسیاری رو برو است.
وی اظهار کرد : نسبت درآمد به هزینه در فرودگاه گیلان یک به هفت است ؛ و هیچ گونه اعتباری از منابع ملی دریافت نمی شود و از سهم ناچیز منابع استانی نیز محروم مانده است.
وی تصریح کرد : اما برخلاف موضوع یادشده و تنها از طریق شرکت هواپیمایی کشور تلاش شده تا برای رفاه حال مردم این فرودگاه به یکی از فرودگاههای مجهز کشور بدل شود ؛ بطوریکه به توانایی انجام یکصد پرواز در شبانه روز دست یافته است.
رضوانی افزود : ظرف چند سال اخیر 740 میلیارد ریال برای تجهیزات این فرودگاه هزینه شده است.
وی ادامه داد : تملک 160 هکتار از اراضی حدود فرودگاه ، ساخت و سازهای بی رویه ، وجود رودخانه های تشت رود و G5 از چالشهای بزرگ این اداره کل است که رفع هر کدام از آنها تعامل و همگرایی مسوولان را می طلبد.
وی ،منطقه آزاد انزلی را فرصت غنیمتی برای استان تلقی کرد و افزود : الحاق فرودگاه گیلان به منطقه آزاد نیازمند طی مراحل قانونی است و قرار است به عنوان یک لایحه در صحن مجلس مطرح شود.
رضوانی بیان کرد : در زمان حاضر کمتر از 20 درصد از ظرفیت فرودگاه گیلان استفاده می شود.
وی تاکید کرد : رفع موانع و چالشها برای توسعه فرودگاه نیازمند اهتمام ، تعامل و همگرایی مسوولان است.
مدیرکل فرودگاه گیلان از خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه خواست در این زمینه یاریگر صنعت هوایی استان باشند.
نشست خبری مدیرکل فرودگاه گیلان بمناسبت روز خبرنگار و تجلیل از خبرنگاران فعال در این حوزه برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار