کد خبر: ۷۲۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۶ 06 August 2015
آستارا- معاون هماهنگی امور عمران استاندار گیلان با اشاره به اینکه مردم استان به اهمیت اراضی ملی واقف هستند گفت: گیلان همواره از استانهای موفق و پیشرو در حفاظت از اراضی ملی بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت شعبانپور در حاشیه بازدید سه تن از معاونان وزیر جهاد کشاورزی از گردنه حیران که صبح چهارشنبه صورت گرفت، اظهار کرد: با افرادی که به صورت غیر قانونی عرصه های منابع طبیعی گیلان را که جزو سرمایه های ملی محسوب می شوند تصرف کنند، برخورد قاطع می شود.

وی با بیان اینکه با تاکیدات استاندار گیلان و در طرح های ضربتی با هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز و تغییر کاربری اراضی مقابله خواهد شد گفت: پیشگیری و مقابله با زمین خواری در دستور کار دستگاه های اجرایی گیلان بوده و بر اجرای آن تاکید ویژه دارند.

شعبانپور با اشاره به تقاضای زیاد ویلاسازان خارج از استان برای ساخت ویلا در عرصه های گیلان تاکید کرد: ساخت و ساز صرفا در طرح های هادی امکان پذیر است.

وی گردنه حیران را سرمایه اصلی مردم گیلان دانست و بر لزوم حفاظت و صیانت بیشتر از منابع خدادادی این منطقه با بسیج همگانی امکانات و نیروها تاکید کرد.

معاون عمرانی استانداری گیلان افزود: مردم حافظان واقعی منابع طبیعی و جنگلها بوده و در حراست از محیط زندگی خود دقت کافی و لازم را دارند.

وی ادامه داد: در سال های اخیر حساسیت های زیادی به ساخت و ساز در اراضی منطقه حیران به وجود آمده و اجرای طرح های ضربتی برای جلوگیری از هرگونه تجاوز به اموال بیت المال؛ تثبیت مالکیت دولت، لزوم توجه نهاد های دولتی و هرگونه تغییر کاربری در اراضی متعلق به مردم را بیش از پیش مشخص می کند.

منطقه حیران مرز مشترک بین استانهای گیلان و اردبیل، یکی از مناطق گردشگری کشور است که جنگلهای هیرکانی این منطقه واقع در نوار مرزی ایران و جمهوری آذربایجان، اخیراً در فهرست آثار منابع طبیعی جهانی قرار گرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار