وی گفت: یکی از اهدافی که مجموعه بسیج اساتید دنبال می‌کند به انجام رساندن و عملی کردن ابلاغیه مقام معظم رهبری که در یکی از بندهای آن فرموده بودند در محیط های علمی گفتمان صورت بگیرد است و در همین راستا در همایش ها و پژوهش‌هایی که به‌نام اقتصاد مقاومتی و بهار اقتصادی مطرح بود برگزار کرده است.
کد خبر: ۶۷۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰ 28 July 2015
خبرگزاری تسنیم: جانشین رئیس بسیج اساتید گیلان گفت: در مرداد و شهریور ماه امسال سلسله نشست‌هایی با موضوع راه‌کارهای گفتمان‌سازی در حوزه اقتصاد مقاومتی برگزار با حضور اساتید و نخبگان برگزار می‌شود.

محمدمهدی نیازمند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، اظهار داشت: در مردادماه و شهریورماه سلسله نشست‌هایی را با حضور نخبگان و اساتید دانشگاه‌ها با موضوع راهکارهای گفتمان سازی در حوزه اقتصاد مقاومتی برگزار می‌نماییم که خروجی این نشست‌ها راه‌کارهای علمی جهت چگونگی تبدیل شدن اقتصاد مقاومتی به گفتمان رایج در فضای جامعه است.

وی گفت: یکی از اهدافی که مجموعه بسیج اساتید دنبال می‌کند به انجام رساندن و عملی کردن ابلاغیه مقام معظم رهبری که در یکی از بندهای آن فرموده بودند در محیط های علمی گفتمان صورت بگیرد است و در همین راستا در همایش ها و پژوهش‌هایی که به‌نام اقتصاد مقاومتی و بهار اقتصادی مطرح بود برگزار کرده است.

جانشین رئیس بسیج اساتید گیلان بیان کرد: البته لازم به ذکر است که اساتید بسیجی عضو این مجموعه همراه با سایر مجموعه‌های اقشاری در بسیج مانند بسیج کارگری و دانشجویی در جهت مشاوره برای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی نیز همکاری لازم را دارند.

نیازمند با اشاره به این که مجموعه بسیج اساتید با دارا بودن1700 عضو از اساتید هیئت علمی و حق التدریس در مراکز آموزش عالی کل استان گیلان فعالیت‌هایی را دنبال می‌کنند که یکی از آن‌ها برگزاری کارگاه های جنگ نرم است افزود: مقام معظم رهبری در سخنرانی خود در ماه مبارک رمضان اساتید را فرماندهان و دانشجویان را افسران جنگ نرم خواندند و به همین منظور این کارگاه‌ها برگزار می شوند.

وی با بیان این که عده‌ای از اساتید در کارگاه های کشوری شرکت نموده وآموزش دیده اند و توسط مجموعه بسیج اساتید کارگاه‌هایی برای سایر اقشار بسیج نیز برگزار می‌گردد اعلام کرد: از دیگر برنامه‌های سال 94 برگزاری کارگاه پیوسته نگاری فرهنگی پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد پروژه های عمرانی، اقتصادی و اجتماعی که فرموده بودند برنامه های توسعه ای نیاز به پیوست فرهنگی دارند خواهد بود.

این مقام مسئول شورای عالی انقلاب فرهنگی را به عنوان تصمیم گیرنده در حوزه فرهنگی کشور متولی بحث پیوست فرهنگی دانست و اظهار کرد: در همین راستا سازمان بسیج اساتید ماموریت یافته تا به تربیت پیوست نگار فرهنگی بپردازد که در این راستا کارگاهی در اردیبهشت ماه برگزار شد که در آن120 نفر از اساتید حضور داشتند که از بین این تعداد 15 نفر آموزش تکمیلی خواهند دید و در آینده به عنوان کمیته پیوست فرهنگی در خدمت پروژه های کلان استان خواهند بود.

نیازمند یکی دیگر از موضوعات مهم در حال پیگیری را موضوع تحول در حوزه علوم انسانی دانست و تصریح کرد: در این راستا کرسی نقد و نظر تحت نضارت شورای عالی انقلاب فرهنگی در سطح دانشگاه‌ها در حال برگزاری است که هدف برگزاری این کرسی‌ها نقد نظریات رایج غرب است که گام اول در حوزه نظریه پردازی در حوزه علوم انسانی است.

وی گفت: در فصل بهار در دانشگاه گیلان 2 کرسی نقد و نظر با موضوع فلسفه و علوم سیاسی برگزار شد و در فصل تابستان کرسی بعدی با موضوع جغرافیا و در فصل پاییز با موضوعات حقوق و روانشناسی ادامه پیدا خواهد کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار