مدیر جهاد کشاورزی تالش اعلام کرد
خبرگزاری تسنیم: مدیر جهاد کشاورزی تالش گفت: برداشت خوشه‌های طلایی برنج در۱۶ هزار هکتار از شالیزارهای تالش آغاز شد.
کد خبر: ۶۷۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷ 27 July 2015
علی موسوی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در تالش، اظهار داشت: آقای مازیار امیری، کشاورز ساکن روستای کریم سرای  جوکندان، برداشت برنج را از امروز در شالیزار خود به شیوه سنتی آغاز کرد.
وی با بیان اینکه این کشاورز، اولین کشاورز تالشی است که برداشت برنج را در این شهرستان آغاز کرد گفت: این کشاورز سختکوش امسال شالیزار خود را اول اردیبهشت از نوع رقم زودرس هاشمی کشت کرده بود.
مدیرجهاد کشاورزی تالش از برداشت 7 هزار هکتار شالیزار به‌صورت مکانیزه در تالش خبر داد و گفت: برای برداشت این مقدار محصول شالیزارها از70 دستگاه ماشین ویژه دروگر استفاده می‌شود.
موسوی با اشاره به اینکه تالش 16 هزار هکتار شالیزار دارد و 97 درصد این شالیزارها ارقام بومی هاشمی، حسنی و طارم و در 3 درصد مابقی نیز رقم پرمحصول شیرودی کشت شده است تصریح کرد: برداشت محصول برنج در تالش از امروز آغاز شده و تا 25 مرداد ادامه دارد.
مدیر جهاد کشاورزی تالش میزان تولید شلتوک در این شهرستان را 79 هزار تن پیش بینی کرد و افزود: همه ساله حدود 55 الی 60 تن برنج سفید از این مقدار شلتوک استحصال می‌شود.
این مقام مسئول تعداد کارخانه‌های شالیکوبی تالش را 18کارخانه مدرن و صنعتی و 94کارخانه سنتی و قدیمی اعلام کرد و گفت: در این کارخانه‌های شالیکوبی علاوه بر تبدیل شلتوک‌های تولیدی کشاورزان تالشی بیش از 20 درصد شلتوک شالیزارهای شهرهای همجوار نیز به برنج سفید تبدیل می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی تالش تعداد شاغلین بخش کشاورزی را 250 هزار نفر و کارگران فصلی فعال در کارخانه های شالیکوبی را بیش از 600 نفر اعلام کرد و گفت: شاغلین فصلی فعال در کارخانه های شالیکوبی تالش، همه از بیمه‌های تامین اجتماعی بهره‌مند هستند.
وی بیمه شالیزارهای منطقه را در برابر حوادث و بلایای طبیعی از جمله سیل، سرما، طوفان، بادهای گرم و خشکسالی بسیار موُثردانست و گفت: در سال‌ زراعی امسال 4500 هکتار از شالیزارهای این شهرستان در برابر این حوادث بیمه شده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار