امام جمعه موقت فومن:
خبرگزاری تسنیم: امام جمعه موقت فومن با اشاره به مسائل و مشکلات مردم در شهرستان فومن و تأکید بر نظارت بیشتر مسئولان بر این مشکلات گفت: کسانی که مسئولیتی دارند باید در پخت نان نظارت بیشتری داشته باشند.
کد خبر: ۶۶۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰ 25 July 2015
به گزارش خبرگزاری تسنیم از فومن، حجت‌الاسلام و المسلمین اسماعیل رنجبر در خطبه های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: پنجم مرداد سالروز اولین نمازجمعه در جمهوری اسلامی است که در سال58 توسط آیت الله طالقانی که امام از ایشان به عنوان ابوذر زمان یاد می‌کردند اقامه شد و نمازجمعه و امام جمعه به دلیل جایگاه ویژه اش اتصال به ولی فقیه دارند و ائمه جمعه می‌توانند نسبت به مسایل و مشکلات موجود در کشور، استان ها و شهرستان‌ها نظارت داشته باشد.
وی به مذاکرات هسته ای اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی با 6 کشور قدرتمند نشست برگزار کرد و مذاکراتی داشت و بنده عقیده دارم که مجموعه مذاکرات به‌طور کلی به نفع نظام بوده است البته می‌توان انتقاداتی داشت اما دنیا پذیرفت که در مقابل ملت هایی مثل ایران مذاکره کند و این امر جز با ایستادگی ملت بزرگ ایران حاصل نشده است.
امام جمعه موقت فومن گفت: توافق نامه در شورای امنیت تصویب شده است اما باید در مجلس شورای اسلامی و شورای عالی امنیت ملی و سپس در پارلمان آمریکا هم مصوب شود که این در هر صورت امتیازی برای جمهوری اسلامی محسوب می‌شود و نمایندگان مجلس شورای اسلامی که امروز وظیفه بررسی متن توافق اولیه را بر عهده دارند برای تصویب آن باید حجت شرعی داشته باشند و سیاسی کاری را کنار بگذارند.
رنجبر تأکید کرد: در بررسی متن توافق وین نمایندگان باید اصلاح طلبی و اصول گرایی را کنار بگذارند زیرا تاکنون با سیاسی کاری در این کشور خیلی ضرر کرده ایم و وکلای ملت حجت شرعی را که خواسته حضرت آقا است را در نظر بگیرند و بدانند حضرت آقا در نماز عید فطر و پس از آن به ایجاد دو دستگی در کشور تذکر دادند که این به مصلحت نظام نیست.
خطیب جمعه فومن با اشاره به مسائل و مشکلات مردم در شهرستان فومن و تأکید بر نظارت بیشتر مسئولان بر این مشکلات گفت: کسانی که مسئولیتی دارند باید در پخت نان نظارت بیشتری داشته باشند تا به عنوان مثال نان سنگک تبدیل به نان لواش نشود، همین عدم نظارت ها سبب شد در ماه رمضان در روزه خواری، شهرستان فومن رکورد زد.
وی ضمن تأکید بر احیای ستاد امر به معروف و وضعیت فرهنگی نامناسب در مسیرهای گردشگری ماسوله و قلعه رودخان گفت: شورای اداری باید درباره این مسائل تصمیم‌گیری کند و دادستان و نیروی انتظامی باید فکری کنند زیرا این روزها ابتذال در مناطق گردشگری بسیار زیاد شده است که البته در مبارزه با مظاهر ضد فرهنگی یک نفر خاص مسئول نیست بلکه همه باید جهادگونه در این عرصه وارد شوند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار