معاون سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی:
انزلی - معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اجرای طرح محسنین در سراسر کشور، گفت: جذب ۴۰ هزار حامی برای فرزندان تحت پوشش از اولویت های کمیته امداد امام در ماه رمضان است.
کد خبر: ۶۳۴۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸ 19 July 2015
به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد ذوالفقاری در حاشیه بازدید از نمایشگاه طرح اشتغال زایی مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) انزلی صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: مشارکت مردمی در خدمت رسانی به محرومین، جزو اصلی ترین فعالیت های راهبردی این نهاد انقلابی است.

وی افزود: یکی از راه های ارتباط مردمی کمیته امداد امام(ره)، برگزاری جشن های رمضان است تا در کنار اطلاع رسانی لازم در خصوص خدمات خود به محرومین، گزارشی را نیز در خصوص محل مصرف کمک های مردمی ارائه کند.

ذوالفقاری با تاکید بر اینکه مردم صاحبان اصلی کمیته امداد هستند، افزود: اطلاع رسانی به مردم موجب شده در سال های اخیر شاهد مشارکت روزافزون مردم باشیم زیرا معتقدیم مردم باید از سیر خرج شدن کمک هایشان اطلاع داشته باشند.

معاون کمیته امداد امام(ره) با بیان اینکه مشارکت مردم در خدمات صورت گرفته به محرومین، مشارکتی اعتقادی است، اضافه کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) یک میلیون و ۷۸۰ هزار خانوار را تحت پوشش خود قرار داده که از این تعداد جمعیت، یک هزار یتیم و ۳۰۰ هزار کودک و نوجوان را به عنوان طرح محسنین (فرزندان طلاق، بیماران صعب العلاج، سالمندان و زندانیان) مورد حمایت خود قرار داده است.

وی ادامه داد: حدود یک میلیون زن خانوار و ۳۰ هزار خانواده زندانی و همچنین ۲۰ هزار خانواده صعب العلاج تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) هستند که خدمات کمیته امداد، متناسب با نیاز این جمعیت هدف، تعریف شده و در کنار این موارد سالیانه حدود ۱۰۰ هزار جهیزیه نیز از طریق این نهاد به نوعروسان اهدا می شود.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه کلیه مددجویان تحت پوشش کمیته امداد، مستمری ماهیانه دریافت می کنند، افزود: از مهمترین و اصلی ترین اهداف جشن های رمضان امسال، یافتن حامی برای فرزندان تحت پوشش طرح محسنین بود که با جذب ۴۰ هزار حامی در تلاش هستیم که تا پایان ماه مبارک رمضان، فرزند محسن بدون حامی باقی نماند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) به برنامه های این نهاد در عید فطر اشاره و بیان کرد: با توجه به اینکه جمع زیادی از افراد تحت پوشش این نهاد را خانواده زندانیان تشکیل می دهند، همزمان با عید سعید فطر، کمیته امداد طرح جمع آوری کمک های مردمی برای رهایی زندانیان جرایم غیر عمد را در سراسر کشور در دستور کار دارد تا با حمایت مردم و مشارکت آن ها در این کار خداپسندانه بتوانیم افرادی را که به جرائم غیر عمد، زندانی بوده و یا محکوم به پرداخت جرایم نقدی هستند، آزاد کنیم.

 وی با اشاره به اینکه افزایش مستمری خانوارها هر چند سال یکبار صورت می پذیرد، اظهار کرد: اعتبارات دولت و کمک مردمی، مجموعه معیشت خانواده های تحت پوشش را تشکیل می دهد و توسط امداد و اجرای طرح های اکرام، محسنین، سبد کالا، یارانه و کمک های نقدی دریافتی مستمری معیشتی مددجویان تقویت می شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درخصوص وضعیت ایتامی که به هر دلیل از حمایت حامی خود بی نصیب مانده و حامی نتوانسته از عهده تعهداتش برآید، گفت: قبول تعهد بعضی از حامیان به صورت مدت دار است و بدین ترتیب، کمیته امداد با توجه به کنترل مبالغ وصولی مربوط به ایتام، هر ساله حامیان جدیدی در مجموعه خود پذیرا می شود.

وی افزود: اگر یتیمی وصولی محدود داشته و حامی آن قطع ارتباط کرده باشد، این نهاد حامی جدیدی جایگزین خواهد کرد.

ذوالفقاری اضافه کرد: مبالغی که از طرف حامیان، برای یتیمان تحت حمایت پرداخت می شود از طریق سیستم شتابی بانک و توسط شناسه ای که در بانک ملت تعریف شده به حساب کمیته امداد واریز شده و کمیته امداد نیز در اسرع وقت نسبت به واریز آن به حساب یتیم اقدام می کند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار