شناسایی بیش از 60 نوع سنگ قیمتی و نیمه قیمتی در سیستان و بلوچستان

کد خبر: ۶۲۵۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۲ 07 July 2018

مدیر عامل شرکت گنجینه هنر زاهدان گفت: شناسایی بیش از ۶۰ نوع سنگ قیمتی و نیمه قیمتی در سیستان و بلوچستان فرصتی برای اشتغال و کارآفرینی فراهم کرده است .

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، کامیاب در کارگاه سنگ تراشی در زاهدان افزود: با راه اندازی یک کارگاه تراش سنگ قیمتی و نیمه قیمتی توانسته ایم نگین هایی با ارزش را تراش دهیم و روانه بازار مصرف کنیم .

وی با ابراز رضایت مندی از فروش تولیدات کارگاهی سنگ تراشی گفت: نگین های تولید شده در این کارگاه بیشتر از سنگ های قیمتی استان مانند لاجوردی، عقیق و جاسبر است .

خانم شیردل مربی تراش سنگ نیز از هنر گوهر تراشی به عنوان کسب و کاری ساده اما پردرآمد یاد کرد و گفت: با گذراندن یک دوره ی آموزشی دوماهه می توان با انواع تراش سنگ آشنا شد و مهارت های لازم در این حرفه را کسب کرد .

معاون اموزش پژوهش وبرنامه ریزی اداره کل اموزش فنی وحرفه ای سیستان و بلوچستان هم گفت: این هنرمندان برای خرید تولیدات کارگاهی شان ، به شرکت ها و موسسات مربوط معرفی می شوند.

شهریاری افزود: استان دارای رنگین کمانی از معادن و قابلیت اشتغال و ارزآوری در صنعت گوهرتراشی را دارد .

وی خاطرنشان کرد: تراش سنگ‌های زینتی‌، حرفه ای نوپا و اشتغال زا در استان است که توجه و حمایت و بازاریابی مناسب را می‌طلبد .

شهریاری ادامه داد: حمایت مسئولان در قالب تسهیلات و حضورآموزش دیدگان در شرکت‌های پارک علم و فناوری می‌تواند بسترساز اشتغال و ارز‌آوری پایدار در بازارهای منطقه و بین‌المللی باشد‌ .

وی گفت: مواد اولیه کافی در معادن استان و وجود نیروی کارجوان وجویای کار دو قابلیت ویژه برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در استان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار