بازدید وزیر میراث فرهنگی از میدان در دست ساخت راه و شهرسازی زاهدان

سیدرضا صالحی امیری وزیر میراث فرهنگی، گردشگردی و صنایع دستی به همراه استاندار سیستان و بلوچستان و جمعی از مسوولان این استان امروز پنجشنبه از میدان در دست ساخت راه و شهرسازی زاهدان بازدید کردند.
کد خبر: ۱۱۸۲۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۸ 29 August 2024

به گزارش تابناک، معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در این بازدید گفت: هنر در تمام جهان به عنوان فراگیرترین و تاثیرگذارترین زبان ارتباطی در مسیر جریان‌سازی و اثربخشی فرهنگی میان عموم مردم شناخته می‌شود و این استان نیز با مردمان سخت کوش و خستگی ناپذیرش خاستگاه ظریف‏ترین هنرهای دستی ایران و آثار تاریخی و جاذبه های دیدنی است و آن چه ساکنان این منطقه را از دیر باز تاکنون از سایر هموطنان خود و نیز ساکنان دیگر نقاط جهان متمایز می‌کند تلفیقی صمیمانه از صبر، هنر و وحدت است.
سید مهدی میری افزود: نمادها و المان‌های شهری به عنوان عنصری شاخص از شهر، ابزاری ارزشمند برای معرفی هویت شهر هستند، المان‌ها می‌توانند آینه‌ای تمام‌نما از هویت و فرهنگ شهر باشند.
وی تاکید کرد: همچنین نمادها و الگوهای شهر، علائم و نشانه‌های القاکننده تفکر و بینش حاکم بر شهرها هستند و این علائم چنانچه با دقت و اندیشه انتخاب شود می‌تواند به عنوان رسانه عمومی ایفای نقش کند و آگاهی‌بخش ساکنان شهر و بازدیدکنندگان آن باشد.
معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: این اداره‌کل در کنار اقدامات گسترده زیربنایی در حوزه ساخت بزرگراه ها و مسکن و با همه کمبود منابع مالی در حال ساخت و تکمیل یکی از شاخص ترین میدان های کشور در زاهدان است.
وی ادامه داد: المان طراحی شده در این میدان یکی از برجسته ترین المان های کشور محسوب می‌شود که با کتیبه های سنگی برجسته در حال ساخت برگرفته از تلاش صبوری و داشته های تاریخی مردمان استان قطعا می‌تواند نقش موثری در معرفی استان در سطح ملی داشته باشد.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار