مطالبه شهروندان: با تاکسی‌های فاقد کارکرد زاهدان برخورد شود/ بیش از 1400 تاکسی در زاهدان پلاک شده، ولی به سختی در خیابان تاکسی پیدا می‌شود

گروهی از همشهریان عزیز زاهدانی در تماس با تابناک، ضمن گله از نبود تاکسی در مسیرهای شهری، درخواست برخورد جدی با تاکسی‌های فاقد کارکرد که اغلب از فروش سهمیه سوخت امرار معاش می‌کنند شدند.
کد خبر: ۱۱۸۲۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۲ 29 August 2024

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، بیش از 1400 تاکسی خطی و گردشی در شهر زاهدان برای حمل و نقل عمومی پلاک شده است؛ لیکن اغلب خودروهای شخصی به امر جابجایی مسافرین در سطح شهر مشغول هستند.

جمعی از همشهریان عزیز زاهدانی با گله از نبود تاکسی در اغلب مسیرهای شهری، از عدم نظارت دقیق بر تخلف فروش سهمیه بنزین تاکسی‌ها شکایت و درخواست برخورد قانونی با این دست رانندگان متخلف شدند.

این گروه از شهروندان به تابناک سیستان و بلوچستان گفتند باتوجه به شروع فصل مدارس و نیازمردم به استفاده ازظرفیت‌های ناوگان عمومی بر این اساس با تمامی تاکسیرانان غیر فعال و فاقد پروانه هوشمند تاکسیرانی معتبر، برخوردشود.

این شهروندان در مکاتبه با تابناک گفتند ابتدا باید مجوز تاکسی متخلف ابطال و سپس کارت سوخت این دسته از خودروها قطع  شود.

باتوجه به سوء استفاده برخی افراد سودجو از مزایای خودروی تاکسی وفروش سوخت ماهیانه ، تعدادی ازتاکسی‌ها در چرخه حمل و نقل حضور ندارند و از سهمیه سوخت استفاده می‌کنند که قطعا با این دسته از تاکسی‌ها برخورد شود.

خواسته مردم شهر با توجه به فصل مدارس براین است که تاکسی هابه سیستم کارکر دهوشمند روزانه وجی پی اس مجهزشوند و از این طریق می‌توان به کارکرد روزانه تاکسی‌ها دست یافت.

گفتنی است از 550 هزار نفری که باید روزانه در شهر تردد نمایند 50 درصد آنها وسیله نقلیه دارند و 10 درصد از تعداد افراد بدون ماشین نیز با اتوبوس خط واحد رفت و آمد می نمایند و از جمعیت دویست هزار نفری شهر زاهدان که باید در رفت و آمد در شهر از وسائط نقلیه عمومی استفاده نمایند 50 درصد آنها با کرایه کش‌های شخصی تردد می نمایند.

بر این اساس اگر هر تاکسی روزانه 400 نفر را در سطح شهر زاهدان جابجا نماید این شهر نیاز به 250 تاکسی منظم و مرتب دارد که اگر در شبانه 10 ساعت هم کار کند می توان دو برابر ظرفیت را جابجا نماید.

به گفته کارشناسان شرکت پخش فرآورده های نفتی روزانه 400 دستگاه تاکسی در زاهدان سهمیه بنزین خود را برای هر روز 30 لیتر تحویل می گیرند که گفته شد و بیش از 50 درصد تاکسی های زاهدان به دور از چشم مسئولین تاکسیرانی کار نمی کنند و صاحبان آنها با فروش سهمیه بنزین امرار معاش می نمایند. گزارش خبرنگار ما حاکی است در حالی که با توجه به آمار تاکسی موجود زاهدان برای تردد مسافران تنها 250 دستگاه تاکسی نیاز است، درصد بالایی از متقاضیان استفاده از تسهیلات کارگاه های زودبازده متقاضی خرید تاکسی هستند. یکی از متقاضیان در جواب این سئوال خبرنگار ما که گفت: تعداد تاکسی ها در زاهدان خیلی زیاد است و مصرف وام در خواستی شما برای خرید تاکسی توجیه اقتصادی ندارد گفت: با فروش سهمیه بنزین روزانه 30 لیتر بنزین هم اقساط بانک پرداخت می شود و هم زندگی من تامین می گردد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار