استاندار:

بیش از 60هزار میلیارد تومان سندعمرانی در سیستان و بلوچستان تصویب و ابلاغ شد/ سند جامع پیشرفت سیستان و بلوچستان تدوین شده است

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به فاصله استان با شاخص‌های توسعه کشوری گفت: با همکاری سازمان برنامه و بودجه و تامین اعتباری بیش از ۶۰۰ هزار میلیارد ریال سند عمرانی تصویب و ابلاغ شده و بر اساس این سند اقدامات و پیگیری‌های لازم در حال انجام است.
کد خبر: ۱۱۸۲۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۶ 29 August 2024

به گزارش تابناک، محمد کرمی در نشست با اعضای شورای قضایی سیستان و بلوچستان در محل سالن جلسات وحدت استانداری اظهار کرد: برنامه ریزی های لازم برای سند چشم انداز استان انجام و این سند تدوین شده است.

وی با بیان اینکه در بخش‌های آموزشی، عمرانی و اقتصادی سند پیشرفت سیستان و بلوچستان تهیه شده، افزود: در حوزه اقتصادی و معادن شاهد انجام اقدامات لازم برای ساخت بزرگترین کارخانه مس در چابهار و بزرگترین کارخانه منیزیت هستیم.
استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه برنامه ریزی عامل اصلی موفقیت در کارهاست و در راستای پیش بینی دقیق در جهت پیشرفت استان باید با طرح‌های دقیق اقدام کنیم، تاکید کرد: با چشم اندازی بلند به خصوص در زمینه اقتصاد دریا به سرعت شاهد تحول و رشد استان خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه باید قدم‌ها را بلندتر در راستای پیشرفت سیستان و بلوچستان برداشت، ادامه داد: در زمینه ایجاد واحدهای تولیدی ساخت قطعات خودرو، واگن قطار و راه اندازی بزرگترین تعمیرگاه هواپیما در استان برنامه ریزی شده است.

کرمی با اشاره به اینکه در حوزه کشاورزی ۳۰۰ هزار هکتار برای باغات موز و ۱۸۰ هزار هکتار نخلستان در منطقه مورد بهره برداری قرار گرفته، گفت: فرزندان سیستان و بلوچستان باید مهارت محور پرورش یابند و رشته های تحصیلی نیز باید بر اساس نیاز استان طراحی شوند.

وی تاکید کرد: مدارس و هنرستان های ما بر اساس کارخانه‌هایی که در سیستان و بولچستان شکل می‌گیرند باید برنامه‌ریزی تا دانش آموزان از این فرصت خوب استفاده کنند، در دانشگاه‌ها هسته‌های فناور ایجاد و بعد از آن به مراکز پارک علم و فناوری وارد و با تشکیل شرکت‌های دانش بنیان و تجاری سازی محصولات وارد عرصه تولید خواهند شد.

استاندار سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در راستای توسعه علوم هوش مصنوعی خارج از پارک علم و فناوری مکانی در نظر گرفته‌ شده و با توجه به گستردگی هوش مصنوعی و تاثیر و اهمیت آن در تغییر روش‌ها، در حوزه آموزش هوش مصنوعی و پیشبرد اهداف باید به سرعت اقدام کرد.

وی با اشاره به ساخت مدرسه‌های فناورانه، گفت: در زمینه رفع کمبود معلم امسال ۹۰۰۰ نفر معلم به مجموعه فرهنگیان سیستان و بلوچستان اضافه خواهند شد، علاوه بر آن با توجه به نگرانی‌های خاص در زمینه معدل دانش آموزان سطح استان افزودن روزهای پنجشنبه جهت برگزاری کلاس‌، فعالیت گروه‌های جهادی در زمینه آموزش، برگزاری دوره توانمندسازی معلمان و ایجاد کارگروه در زمینه محتواهای درسی از جمله اقدامات در دست انجام است.

کرمی تاکید کرد: با توجه به اهمیت حوزهای فرهنگی و اجتماعی نیز در زمینه جمع آوری معتادان و متکدیان اقدامات لازم انجام شده، باید در زمینه اشتغال پایدار این افراد نیز تدابیری اندیشیده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار