معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه کشور تأکید کرد:

فاینانس پروژه های آبرسانی استان خوزستان باید محقق شود

معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه کشور تأکید کرد: فاینانس پروژه های آبرسانی استان خوزستان باید محقق شود و مدیران استانی در این زمینه همت داشته باشند.
کد خبر: ۶۰۳۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸ 11 May 2018

سید حمید پورمحمدی در جلسه شورای اقتصاد مقاومتی استان خوزستان که شامگاه پنجشنبه با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد، گفت: فاینانس طرح ها و پروژه های آبرسانی استان خوزستان باید محقق شود و مدیران استانی همت کرده و اقداماتی را در این زمینه انجام دهند تا خیالمان از پروژه آبرسانی به منطقه شمال شرق استان راحت شود.

وی با بیان اینکه فاینانس تصفیه خانه فاضلاب شهرهای آبادان، خرمشهر، شادگان، ماهشهر و بندرامام انجام شد، افزود: باید مطالعات طرح های تصفیه خانه فاضلاب در شوش، ایذه، بستان، بهبهان و اندیمشک هرچه سریعتر بازنگری و به شورای اقتصاد ارائه شود تا بعد از تصویب در این شورا اجرایی شوند.

پور محمدی با بیان اینکه سال گذشته به رغم تخصیص ندادن ردیف بودجه به دیگر استان ها برای بخش فاضلاب شهرستان مسجدسلیمان ردیف بودجه اختصاص داده شد، گفت: در خصوص شبکه ها فاضلاب، مصوبه به گونه ای تنظیم شد که در سال نخست ۳۰ درصد از محل اعتبارات استانی تأمین شده است.

وی ادامه داد: ۱۳۰ میلیارد تومان برای آب روستایی خوزستان از محل صندوق توسعه ملی و سازمان بودجه اختصاص داده شد که ۱۲ درصد اعتبارات کل کشور از این صندوق بود.

معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه کشور بیان کرد: خوشبختانه فاز اول طرح ۵۵۰ هزار هکتاری به مراحل پایانی می رسد و برای شروع فاز دوم نیاز به بحث تأمین آب بود که بیش از ده ها نامه بین ما و وزارت نیرو رد و بدل شد.

وی افزود: در فاز دوم، تأمین آب مطمئن برای ما اهمیت داشت که وزارت نیرو متعهد به تأمین آن شد؛ برای این فاز به تأمین اعتبار آن هم با رقم خیلی بالا نیاز داریم.

پور محمدی اظهار کرد: ظرفیت کشت چغندرقند در خوزستان به حدی زیاد است که امکان راه اندازی چند کارخانه دیگر نیز برای این حوزه وجود دارد.

وی گفت: ساخت این کارخانه ها باعث مدیریت مصرف آب، افزایش بهره وری و تولید، اصلاح الگوی کشت و اشتغالزایی می شود از این رو برای تأمین اعتبارات تسهیلات برای این حوزه نیز تلاش می کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار