مدیرجهاد کشاورزی املش اعلام کرد

برداشت لوبیای سبز در ۷۰ هکتار از مزارع املش

خبرگزاری تسنیم: مدیرجهاد کشاورزی شهرستان املش گفت: برداشت لوبیای بهاره در ۷۰هکتار از باغات شهرستان املش به پایان رسید.
کد خبر: ۵۸۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶ 07 July 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم از املش، مسعود امیربنده‌ای در جمع خبرنگاران اظهار‌‌ داشت: کشاورزان املشی لوبیای بهاره را همه ساله در اواخر اسفند و اوایل فروردین کشت می‌کنند و در اواخر خرداد تا اواسط تیرماه به صورت تازه خوری برداشت می‌کنند.

مدیرجهادکشاورزی شهرستان املش بیان کرد: میزان کشت لوبیای بهاره در شهرستان املش با 20 هکتار افزایش سطح زیرکشت نسبت به پارسال در70 هکتار انجام شد که به طور متوسط از هر هکتار 4 تن پیله لوبیای سبز و یا 1200 کیلوگرم دانه لوبیا برداشت می‌شود.

وی ارزش ریالی هر کیلو لوبیای سبز و تازه را چهار هزار تومان و  اعلام کرد و گفت: از بین انواع لوبیا، در مناطق بالادست ییلاقی لوبیای چیتی و کشاورزی و در مناطق پایین دست جلگه‌ای لوبیای استانبولی، چشم بلبلی و لوبیا قرمز کاشت می‌شود.

امیربنده‌ای تصریح کرد: کشاورزان املشی در شهریور هر سال به‌عنوان کشت دوم اقدام به کشت لوبیای پاییزه می‌کند که زمان برداشت آن اواسط پاییز است و هر سال با توجه به شرایط جوی، زمان کاشت وسطح زیرکشت آن هم فرق می‌کند.

لوبیاکاران املشی محصول لوبیای مازاد بر نیاز خانوار خود را هر هفته در بازار محلی املش عرضه می‌کنند تا زینت بخش سفره‌های مردم این شهر باشد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار