رییس اداره مرزهای رسمی وزارت کشور:
حجت الله بابایی عصر دوشنبه در جریان سفر اعضای کارگروه مرزهای مجاز و رسمی کشور به استان گیلان و شهرستان آستارا افزود: خوشبختانه با اقتدار نیروهای مسلح ایران ، در تمام مرزهای کشور امنیت کامل و مطمئنی برقرار است و از این نظر ما مشکلی نداریم.
کد خبر: ۳۹۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸ 26 May 2015
به گزارش تابناک گیلان ، حجت الله بابایی عصر دوشنبه در جریان سفر اعضای کارگروه مرزهای مجاز و رسمی کشور به استان گیلان و شهرستان آستارا افزود: خوشبختانه با اقتدار نیروهای مسلح ایران ، در تمام مرزهای کشور امنیت کامل و مطمئنی برقرار است و از این نظر ما مشکلی نداریم.

وی توسعه اقتصادی مرزها و توجه به معیشت مرزنشینان را مهمترین موضوعات مورد بحث در امور مربوط به مرزهای کشور عنوان کرد و ادامه داد: ما به دنبال فراهم کردن زیرساخت های توسعه اقتصادی در مرزها با تدبیر دولت و وزارت کشور هستیم.

وی تسهیل در تردد و تجارت در مرزها را جزو سیاست های اصولی کشور ذکر و بیان کرد: تسریع و تسهیل روند امور جاری در مرزهای رسمی و رونق فعالیت در پایانه های مرزی و مبادی ورودی کشور جزو اهداف کاری کارگروه مرزهای مجاز و رسمی کشور تعیین شده است.

وی اضافه کرد: مسوولیت ایجاد و مدیریت مرزهای مجاز کشور به عهده این کارگروه است و بر اساس برنامه تدوین شده و مصوب؛ اعضای این کارگروه در طول سال حداقل یک بار از تمامی مرزهای رسمی و مجاز کشور در سه بخش زمینی ، دریایی و هوایی بازدید کرده و فرایند امور را مورد ارزیابی و بازبینی قرار می دهند.

بابایی همچنین گفت: در این بازدیدها اگر مغایر دستورالعمل تدوین و اعلام شده مواردی مشاهده شود ، مراتب تذکر داده می شود و مسائل محلی با هماهنگی فرمانداران و استانداران حل می شود و مسائل مهم کلان نیز که نیاز به عزم ملی دارد ، در مرکز کشور پیگیری و تصمیم گیری می شود.

وی با اشاره به حضور و بازدید اعضای این کارگروه از مرز دریایی بندر آستارا افزود: در جریان این بازدید مسائل بندر آستارا پیگیری شد.

وی اظهار کرد: متاسفانه با وجود این که بندر آستارا به عنوان مرز مجاز دریایی مصوب و شناخته شده، ولی سازمان های مرتبط در این واحد بندری مستقر نشده اند و خود مدیریت بندر ساختمان مجهزی دایر نکرده است.

وی بیان کرد: مسائل و مشکلات بندر آستارا را به صورت جدی در مرکز پیگیری خواهیم کرد و بر اساس مصوبه دولت برای این بندر مجاز تصمیم گیری خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به بازدید اعضای کارگروه مرزهای مجاز و رسمی کشور از گمرکات و مرزهای جمهوری آذربایجان در جریان این سفر و نشست مشترک با مرزبان و مدیریت گمرک جمهوری آذربایجان در آستارا گفت: در جریان این بازدید با امکانات و تجهیزات آنها آشنا شدیم و تجربه خوبی بود تا با استفاده از تجربیات همسایگان مرزهای مجاز خود را با روندی بهتر مدیریت کنیم.

بابایی اضافه کرد: با استفاده از تجربیات این ملاقات مرزی نسبت به بهبود عملکرد مرزهای مجاز به خصوص در آستارا اقدام خواهد شد.

شهرستان 86 هزار نفری آستارا در 200 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و با دو مرز مجاز دریایی در بندر و مرز زمینی در گمرک ، دارای 5 . 18 کیلومتر مرز خشکی و 5 . 38 کیلومتر مرز دریایی در سواحل غربی خزر با جمهوری آذربایجان است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار