۱۱۶۴ نفر از صندوق بیمه اجتماعی یزد مستمری دریافت کردند

کد خبر: ۳۶۸۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵ 28 January 2017
به گزارش تابناک یزد، مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان یزد با اشاره به اینکه ۱۱۶۴ نفر از صندوق بیمه اجتماعی یزد مستمری دریافت کردند، گفت: دهیاران و بخشداران روستاییان را با مزایای صندوق آشنا کنند.

 حسن ابراهیمی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد نیاز اصلی در این اداره را اطلاع‌رسانی درست دانست و اظهار داشت: یکی از صندوق‌های عمومی ایجاد شده در ارتباط با بیمه بازنشستگی، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر است که به افراد به صورت اختیاری و داوطلبانه افراد را بیمه می‌کند.

وی با بیان اینکه این بیمه علاوه بر کشاورزان و روستاییان، افراد ساکن در شهرهای زیر 20 هزار نفر را هم شامل می‌شود، گفت: یکی از مهمترین اهداف این صندوق، بیمه کردن افراد ساکن در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان یزد ادامه داد: 10 درصد حق بیمه در این صندوق توسط دولت و 5 درصد هم توسط بیمه شده پرداخت می‌شود.

ابراهیمی با بیان اینکه حق بیمه بر اساس سطوح درآمدی در این صندوق محاسبه می‌شود، عنوان کرد: حق بیمه در این صندوق، سالانه از 180 هزار تومان شروع می‌شود و حداکثر آن 420 هزار تومان است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه اکثریت روستاهای ما دسترسی به بانک کشاورزی ندارند و تنها بانک عامل ما هم همین بانک است، حق بیمه به صورت سالانه دریافت می‌شود که برای افراد مشکلی در مورد دسترسی به بانک ایجاد نشود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستائیان و عشایر استان یزد به سه نوع تعهد بلند مدت این صندوق اشاره کرد و گفت: مستمری‌های پیری و بازنشستگی، مستمری‌های از کارافتادگی و مستمری‌های فوتی سه تعهد این صندوق را شامل می‌شود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه بازنشستگی این صندوق در بخش پیری حداقل 15 سال حق بیمه و 60 سال سن است، گفت: یک هزار و 164 سرپرست خانوار تاکنون از مستمری‌های فوتی یا ازکارافتادگی برخوردار شده‌اند.

وی تعداد مشمولان این صندوق در استان یزد تا پایان آذرماه امسال را 89 هزار نفر دانست و گفت: تاکنون 19 هزار و 700 نفر تحت پوشش این بیمه درآمده‌اند که حدود 21.9 درصد ضریب نفوذ استان است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان یزد با اشاره به اینکه این ضریب نفوذ نسبت به بالاترین ضریب نفوذ در کشور که مربوط به استان آذربایجان شرقی با 45 درصد است جایگاه پایینی داریم.

به گفته وی با توجه به خشکسالی‌های موجود، مردم روستاها و نقاط تحت پوشش این صندوق با مشکلات مالی بسیار زیادی روبه‌رو هستند و توان مالی بسیار پایینی دارند و نمی‌توانند حق بیمه خود را پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه توسعه فعالیت این بیمه نیاز به اطلاع‌رسانی بیشتر دارد، گفت: نیاز است که نگرش مسئولان ما به روستاها تغییر کند و پروژه‌ها را در راستای حفظ مردم در روستاها به کار بندیم، بسیاری از روستاهایی که برای آنها خانه بهداشت و زمین فوتبال احداث شده، الان خالی از سکنه هستند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان یزد افزود: یکی از مزیت‌های خوب این صندوق، امکان انتقال سابقه از این صندوق به سایر صندوق‌ها است.

ابراهیمی به تفاوت های بین بیمه درمانی روستاییان و صندوق بیمه اجتماعی اشاره کرد و گفت: بسیاری از افراد به دلیل عدم اطلاع مراجعه می کنند و درخواست بازنشستگی بیمه درمان روستایی دارند در صورتی که بیمه درمان تنها مربوط به درمان آنهاست و بحث بازنشستگی در بیمه اجتماعی مد نظر قرار می گیرد.

وی میانگین سنی افراد بیمه شده در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان یزد را 62 سال دانست و گفت: در حال حاضر نیاز است که دهیاران و بخشداران توجه ویژه‌ای در زمینه آشنا کردن مردم با این صندوق داشته باشند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان یزد یکی از دلایل عقب افتادن این صندوق از اهداف خود را اختیاری بودن آن دانست و گفت: عامل دیگر تعهدات بلند مدت این صندوق است که سبب گرایش و جذب کمتر افراد شده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار