نماینده وزارت خارجه در شمال و شرق کشور:

توافق هسته ای پروژه آمریکایی اسرائیلی ایران هراسی را تضعیف کرد

نماینده وزارت خارجه در شمال و شمال شرق کشور توافق هسته ای را مهم ترین دستاورد دستگاه دیپلماسی دانست و گفت: توافق هسته ای پروژه آمریکایی اسرائیلی ایران هراسی را تضعیف کرد.
کد خبر: ۲۸۵۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹ 28 August 2016
به گزارش تابناک رضوی، عباسعلی ارباب خالص توافق هسته ای را مهم ترین دستاورد دستگاه دیپلماسی نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار کرد: مهم ترین اثرات توافق هسته ای تضعیف پروژه آمریکایی اسرائیلی ایران هراسی و گسترش تعاملات بین المللی ایران در حوزه های مختلف اقتصادی، کشاورزی، بازرگانی، صنعت، معدن و تجارت، ترانزیت، مباحث فرهنگی و گردشگری است.
وی از افزایش آمار توریست خارجی در مشهد خبر داد و عنوان کرد: 70 درصد گردشگران مشهد از کشورهای عربی به‌خصوص کویت و عراق و کشورهای حوزه خلیج‌فارس و پس‌ازآن کشورهای حوزه خاورمیانه، شمال آفریقا، آسیای غربی، کشورهای اروپایی و آسیای مرکزی هستند.
نماینده وزارت خارجه در شمال و شمال شرق کشور افزایش ویزا برای خراسان رضوی را یکی از علت های افزایش توریست دانست و اذعان کرد: مدت زمان اعتبار ویزا برای خراسان رضوی از 11روز به یک ماه و پس از آن به 3ماه افزایش پیدا کرده است.
مشاور وزیر امور خارجه مرکز صدور روادید فرودگاهی مشهد را بزرگترین و پرجمعیت‌ترین مرکز صدور روادید فرودگاهی دانست و تصریح کرد: در سال 93 حدود 29 هزار و 531 فقره ویزا در این مرکز صادر شد که در سال 94 به 39 هزار و 923 عدد رسید و از ابتدای امسال تا پایان مرداد ماه نیز 37 هزار و 96 فقره روادید صادر شده است.
ارباب خالص همچنین از رشد 40درصدی سفر هیأت های تجاری در دوران پسابرجام خبر داد و اظهار کرد: هیأت 100 نفره اقتصادی فرانسه، چندین هیأت از عراق، پاکستان، لیتوانی، اسلواکی، هیأت رسانه‌ای آذربایجان، لهستان و ترکیه، عمان، افغانستان، هند، لبنان و ترکمنستان از جمله هیئت هایی هستند که باهدف توسعه روابط گمرکی و تجارت دوجانبه و مسائل ترانزیتی به استان سفر کرده اند.
وی در خصوص افزایش تعاملات با هیأت های تجاری خاطرنشان کرد: تعامل ما با این شرکت های تجاری به این معنی نیست که کالاهای خود را وارد کنند، بلکه تعاملات ما در راستای سرمایه گذاری مشترک و ایجاد اشتغال داخل کشور با سرمایه و تکنولوژی شرکت خارجی است.
نماینده وزارت خارجه در شمال و شمال شرق کشور با اشاره به نحوه صدور روادید برای اربعین، گفت: درخصوص این موضوع سامانه الکترونیکی سماح برای ثبت درخواست افراد در پورتال اداره کل حج و زیارت قرار داده شده تا بتوانیم به صورت گروهی برای متقاضیان پیاده روی اربعین ویزا صادر کنیم، همچنین با کنسول گری عراق در خراسان رضوی ارتباط برقرار کردیم و قول همکاری برای رفاه زائران ایرانی را داده اند.
ارباب خالص درخصوص افزایش تعرفه در مرز باجگیران توسط ترکمنستان، بیان کرد: این امر به معنی خراب بودن ارتباط بین دو کشور نیست و چنین مشکلاتی در کشورهایی که بایکدیگر مرز طولانی دارند طبیعی است.
وی در پایان به اقدامات صورت گرفته برای رفع این مشکل اشاره و خاطرنشان کرد: در ابتدا تعرفه مشابهی برای کامیون های ورودی از ترکمنستان در نظر گرفتیم و در آینده نمایده های وزارت خارجه هر دو کشور برای رفع این مشکل نشستی خواهند داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار